تذکر نماینده مجلس درباره ضریب افزایش حقوق و مزایای کارکنان دولت

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: مصوبه دولت درباره ضریب افزایش حقوق کارکنان مغایر با قانون است چراکه برای گروه‌های مختلف درصد‌های متفاوتی اعمال شده در حالیکه مصوبه مجلس برای همه کارکنان ۲۰ درصد افزایش در نظر گرفته است.
تصویر تذکر نماینده مجلس درباره ضریب افزایش حقوق و مزایای کارکنان دولت

به گزارش سایت خبری پرسون، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه 20 فروردین) قوه مقننه در تذکر شفاهی خود گفت: باید در قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی بازبینی شود، زیرا قیمت جهانی در این حوزه افزایش یافته و هزینه تولید نیز بالا رفته است؛ دولت در این راستا تصمیمات لازم را اتخاذ کند.

وی در بخش دیگری از تذکر خود با اشاره به اینکه در سال مهار تورم، بخش‌هایی از دولت به دنبال افزایش قیمت‌ها هستند که قابل توجیه نیست، بیان کرد: به عنوان مثال در حوزه لبنیات، زمین های شهرک های صنعتی و خودرو شامل این مسئله می‌شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس همچنین با اشاره به اعمال ضریب افزایش حقوق کارکنان، اظهار کرد: ضریب افزایش حقوق و مزایای کارکنان مصوب دولت مغایر با مصوبه مجلس است، زیرا برای برخی 13 درصد، برخی 15 و گروهی 20 درصد اعمال می‌شود در صورتی که مصوبه مجلس برای همه کارکنان 20 درصد پیش بینی کرده است.

حجت‌الاسلام سلیمی با اشاره به اینکه در ایام تعطیلات نوروز در بسیاری از مناطق کشور با کمبود پزشک مواجه بودیم، تصریح کرد: از مدیریت وزارت بهداشت می خواهیم این مسئله را پیگیری و مدیریت کند تا در تعطیلات مشابه اختلالی در این حوزه پیش نیاید و به مردم آسیب نرسد

480118