بیش از ۲ هزار واحد صنفی متخلف پلمپ شد

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی از پلمپ بیش از ۲ هزار واحد صنفی متخلف در اجرای طرح نظارت بر بازار تا پایان ماه رمضان خبر داد.
تصویر بیش از ۲ هزار واحد صنفی متخلف پلمپ شد

به گزارش سایت خبری پرسون، محمدعلی اسفنانی روز شنبه در نشست خبری با اشاره به برگزاری طرح ویژه نظارت نوروزی افزود: امسال به دلیل همزمانی با ماه مبارک رمضان، طرح ضیافت نیز با طرح نظارت نوروزی تلفیق شد و از نظر زمانی نیز نظارت بر بازار زودتر آغاز شد و از هشتم اسفند طرح نظارتی آغاز شد و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

وی ادامه داد: در طرح نظارت بر بازار، ۱۸۰ نفر از روسای شعب به گشت‌های مشترک اضافه شدند و روزانه ۵۰۰ واحد گشتی برگزار شد که حدود یکصد واحد در تهران و مابقی در سایر شهرها فعالیت داشتند.

اسفنانی افزود: واحدهای کشیک گاهی تا پاسی از شعب و گاهی به صورت ۲۴ ساعته و در مواردی هم رأسا به بازرسی از واحدهای صنفی اقدام کردند.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: در این مدت حدود ۱۷ هزار و ۲۳۵ گشت مشترک برگزار و ۱۱۸ هزار و ۳۰۳ مورد بازرسی انجام شد که حدود ۳۰ هزار و ۶۴۹ واحد دارای تخلف بودند و در این راستا ۱۷ هزار و ۹۵۰ فقره پرونده تشکیل شد همچنین ۲ هزار و ۷۱۶ واحد صنفی پلمب یا سر در آن واحدها پارچه نشد.

جریمه ۶ هزار میلیارد ریالی محکومان

اسفنانی محکومیت متخلفان در سال جدید را حدود ۶ هزار و ۳۵۶ میلیارد ریال اعلام کرد و با اشاره به تخلف قنادی‌ها گفت: ۵۰ قنادی در نتیجه طرح نظارت نوروزی پلمب شد.

منبع: ایرنا

479935