پشت‌پرده تکذیب خبر میزبانی پرسپولیس در مشهد

باشگاه پرسپولیس چند ساعت قبل از بازی این تیم با ملوان در خبری عجیب اعلام کرد که اصلا قرار نبوده ورزشگاه امام رضا(ع) در مشهد را به‌عنوان ورزشگاه محل میزبانی خود در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به کمیته صدور مجوز حرفه‌ای معرفی کند و اخبار منتشر‌شده در این زمینه صحت ندارد.
تصویر پشت‌پرده تکذیب خبر میزبانی پرسپولیس در مشهد

به گزارش سایت خبری پرسون، باشگاه پرسپولیس چند ساعت قبل از بازی این تیم با ملوان در خبری عجیب اعلام کرد که اصلا قرار نبوده ورزشگاه امام رضا(ع) در مشهد را به‌عنوان ورزشگاه محل میزبانی خود در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به کمیته صدور مجوز حرفه‌ای معرفی کند و اخبار منتشر‌شده در این زمینه صحت ندارد. این خبر درحالی روی خروجی سایت رسمی باشگاه پرسپولیس رفت که رضا درویش دو روز قبل از آن در گفت‌وگو با «فرهیختگان» رسما اعلام کرد که اگر ورزشگاه آزادی تا زمان مشخص‌شده آماده نشود نمی‌توانند به‌خاطر آن مجوز آسیایی نگیرند و مجبورند ورزشگاه دیگری را به کمیته صدور مجوز حرفه‌ای معرفی کنند و ورزشگاه مدنظرشان هم ورزشگاه امام رضای مشهد است. حتی اگر لازم باشد فایل صوتی این گفت‌وگو را در کانال ورزشی «فرهیختگان» منتشر خواهیم کرد تا ابهامی پیش‌نیاید. این را که چه شد چنین خبری بعد از دو روز از سوی باشگاه پرسپولیس تکذیب شد، به‌طور مفصل بررسی کرده‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

اقدام به‌موقع درمورد ورزشگاه آزادی

مدیران دو باشگاه استقلال و پرسپولیس که مانند سال‌های قبل قصد داشتند ورزشگاه آزادی را به‌عنوان محل بازی‌های خانگی خود در لیگ قهرمانان آسیا معرفی کنند از تقریبا 6 ماه پیش با حضور در دفتر وزیر ورزش از حمید سجادی خواستند که کمبود‌ها و ایرادات ورزشگاه آزادی برطرف شود تا برای میزبانی آنها در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا مشکلی پیش‌نیاید. در همین راستا وزیر ورزش از شرکت توسعه و تجهیز و مدیریت ورزشگاه آزادی خواست اقدامات لازم در رفع این ایرادها انجام شود تا در این زمینه برای دو باشگاه در جهت اخذ مجوز حرفه‌ای مشکلی پیش‌نیاید؛ دستوری که خیلی سریع اجرایی شد و حتی به‌خاطر همین مساله مدت زیادی بازی‌های پرسپولیس و استقلال در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی برگزار شد. در دوماه اخیر که مجوز بازگشت تماشاگران به این ورزشگاه صادر ‌شده محدودیت‌هایی در این زمینه به بهانه انجام تعمیرات روی سکوها ایجاد شده است.

بدقولی سرخابی‌ها

دو باشگاه پرسپولیس و استقلال فصل گذشته تصمیم گرفتند تبلیغات محیطی خود را از سازمان لیگ جدا کنند و همه‌چیز در این زمینه زیرنظر خودشان باشد. از این رو قرار شد سهمیه سازمان لیگ و البته ورزشگاه آزادی را جداگانه بدهند. در همین راستا هر دو باشگاه باید برای بازی کردن در ورزشگاه آزادی فقط اجاره زمین را نمی‌دادند، بلکه سهم تبلیغات محیطی هم به آن اضافه شد تا حدی که برای هر بازی سرخابی تقریبا نزدیک به دو میلیارد تومان سهم ورزشگاه آزادی می‌شود. پرداختی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در این مدت چندان روی روال نبوده و همین مساله باعث شده هر دو باشگاه به ورزشگاه آزادی بدهی سنگینی داشته باشند. البته طبیعی بود که این اتفاق رخ دهد، از این جهت که دو باشگاه پرسپولیس و استقلال برای گرفتن مجوز حرفه‌ای باید کلیه بدهی‌های خود را پرداخت کنند و درکنار آن هزینه‌های جاری و سنگین این باشگاه هم بوده و هست. در این میان باشگاه استقلال نتوانست از پس بدهی‌های خود برآید و در شرایط فعلی کمترین شانس را برای گرفتن مجوز حرفه‌ای دارد و به همین دلیل برایش چندان فرق نمی‌کند که ورزشگاه آزادی ایرادهایش را برطرف سازد یا نه. اما باشگاه پرسپولیس با پرداخت بدهی‌هایش در جهت گرفتن مجوز حرفه‌ای قدم‌های مثبتی برداشته و دغدغه اصلی‌اش ایرادهای ورزشگاه آزادی است.

ورزشگاه آزادی واقعا آماده نیست؟

نمایندگان دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به‌همراه نماینده کمیته صدور مجوز حرفه‌ای در ایران در اسفندماه بازدیدی از ورزشگاه آزادی داشتند و در جریان اقداماتی قرار گرفتند که برای رفع ایرادات اشاره‌شده انجام شده است. در آن مقطع مدیریت ورزشگاه آزادی و شرکت توسعه تجهیز مدعی شدند که اقدامات لازم جهت رفع ایرادات تا حد زیادی انجام شده و تا پایان فروردین‌ماه به اتمام خواهد رسید. اما درکنار این موضوع آنها خواستار مطالبات‌شان از باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال شدند تا بتوانند از پس هزینه‌های سنگین اقدامات انجام‌شده در جهت رفع ایرادها برآیند. هر دو باشگاه درواقع قول داده بودند که قبل از پایان سال بخش عمده‌ای از بدهی خود را به ورزشگاه آزادی بپردازند که به‌خاطر مشکلات مالی نتوانستند. با توجه به این مساله اخباری به گوش مسئولان باشگاه پرسپولیس رسید که با عدم پرداخت مطالبات چندان امیدوار به رفع ایرادت ورزشگاه آزادی نباشند. خبری که سبب شد مسئولان این باشگاه به تکاپو بیفتند.

ترفند قرمزها

مسئولان باشگاه پرسپولیس وقتی متوجه شدند که مدیریت ورزشگاه آزادی و شرکت توسعه و تجهیز ممکن است بخواهند تاخیری در آماده‌سازی این ورزشگاه به‌وجود بیاورند، تصمیم گرفتند در رسانه‌ها از یک ورزشگاه دیگر به‌عنوان ورزشگاه مدنظرشان برای لیگ قهرمانان آسیا نام ببرند. از این رو نام ورزشگاه امام رضای مشهد را مطرح کردند که شاید از این طریق مدیریت ورزشگاه آزادی و همچنین شرکت توسعه و تجهیز را تحت‌فشار قرار دهند و البته از طرفی درصورتی‌که درنهایت ورزشگاه آزادی در زمان مقرر آماده نشود گزینه‌های دیگری داشته باشند. اگرچه هر دو مدیر در واکنش به این قضیه فعلا سکوت اختیار کرده‌اند.

دلخوری مشهدی‌ها از این اتفاق

وقتی خبر احتمال میزبانی پرسپولیسی‌ها از حریفان آسیایی‌شان در مشهد در رسانه‌ها مطرح شد، موج عجیبی در مسئولان این استان به راه افتاد. از این جهت که آنها اصلا دوست نداشتند دوباره اتفاقات بازی ایران و لبنان و راه ندادن بانوان به ورزشگاه تکرار شود و مسئولان مربوط مخالفت صددرصدی خود را به این مساله عنوان کردند و این موضوع را نیز به اطلاع مدیریت باشگاه پرسپولیس رساندند، حتی خواستند این خبر کاملا تکذیب شود که این اتفاق هم افتاد.

دو ورزشگاه مدنظر پرسپولیس مشخص است

باشگاه پرسپولیس از اول هم قصد نداشت که در ورزشگاه امام رضا(ع) میزبان حریفان آسیایی خود باشد و مطرح شدن نام این ورزشگاه همان‌طور که گفتیم ترفند آنها برای تحت‌فشار قرار دادن مدیریت ورزشگاه آزادی و شرکت توسعه و تجهیز بود و به‌نظر نمی‌رسد در این زمینه ‌چندان صادق بوده باشند. از ابتدا دو ورزشگاه آزادی و دستگردی تهران مدنظر باشگاه پرسپولیس برای معرفی به کمیته صدور مجوز حرفه‌ای بوده و هست. اینکه حالا مدیریت ورزشگاه آزادی و البته شرکت توسعه و تجهیز بتوانند این ورزشگاه را تا آخر فروردین جاری آماده کنند، موردی است که خودشان باید پاسخگو باشند. در این زمینه سعی کرده‌ایم با آنها گفت‌وگو کنیم که پاسخگو نبودند.

منبع: فرهیختگان

479865