پیش بینی بورس برای فردا شنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۲

صحبت از پیش بینی بورس که می‌شود کارشناسان معتقدند با توجه به افزایش قیمت محصولات خودروسازان، در بازه میان‌مدت و بلندمدت انتظار اصلاح عجیبی را ندارند.
تصویر پیش بینی بورس برای فردا شنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۲

به گزارش سایت خبری پرسون، معاملات بورس در روز معاملاتی پایانی هفته به گونه‌ای رقم خورد که شاخص کل در راستای روند روز گذشته خود گام برداشت؛ بر همین اساس نماگر اصلی تالار شیشه‌ای با افزایش ۱۸ هزار و ۳۶۲ واحدی که معادل ۰.۸۷ درصد این شاخص است روبه‌رو شد و در ارتفاع دو میلیون و ۱۳۷ هزار واحدی به کار خود خاتمه داد.

به این ترتیب شاخص کل فعلا بالاتر از سقف سال ۹۹ تثبیت شده است. در سوی دیگر بازار شاخص کل هم‌وزن نیز همسو با شاخص کل رفتار کرد و با افزایش ۲.۰۹ درصدی به سطح ۶۵۱ هزار و ۰۷۸ واحدی رسید.

تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات روز چهارشنبه را ۲۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون نشان می‌دهد. همچنین ارزش معاملات خرد (سهام+صندوق‌های سهامی) بازار مبلغ ۱۶ هزار و ۱۶۵ میلیارد تومان بود.

همچنین بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی حکایت از ورود سرمایه حقیقی‌ها به بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان بورس چهارشنبه، خبر از ورود ۸۰۶ میلیارد تومانی پول به بورس می‌دهد.

کاهش انرژی صعود در روزهای پایانی هفته

بازار طی دو روز معاملاتی پایانی هفته یعنی سه شنبه و چهارشنبه تا حدودی با هجوم فروشندگان و به وجود آمدن فشار عرضه در ابتدای بازار مواجه شد.

با توجه به اینکه سقف تاریخی شاخص در مرحله تاچ شدن بود، به‌عنوان یک مقاومت روانی مهم بستر را برای افزایش عرضه‌ها و حضور فروشندگان فراهم آورد.

479856