وزیر بهداشت: هیچ مشکلی در تامین داروی کشور نداریم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش بهداشتی با بیان اینکه بخش اعظم چرخه دارو در کشور تامین می‌شود، گفت: خوشبختانه مشکلی برای تامین دارو در سال جاری نداریم.
تصویر وزیر بهداشت: هیچ مشکلی در تامین داروی کشور نداریم

به گزارش سایت خبری پرسون، دکتر بهرام عین الهی روز پنجشنبه در حاشیه محفل انس با تیم های بهداری اضطراری دوران دفاع مقدس در دانشگاه شهید بهشتی افزود: خوشبختانه وزارت بهداشت و دولت تدابیر لازم برای تامین داروی مورد نیاز کشور را اندیشه است.

وی همچنین درباره شیوع موج کنونی ویروس کرونا اظهار داشت: هنوز این موج فروکش نکرده و برای ریشه کنی آن نیازمند همراهی بیشتر مردم در رعایت دستورالعمل های بهداشتی هستیم.

وزیر بهداشت همچنین با اشاره به مسئله واکسیناسیون کرونا افزود: دغدغه بیشتر ما افرادی است که برای واکسیناسیون اقدام نکردند که بیشترین شمار فوتی های ما را تشکیل می دهند.

عین الهی با تامید بر دُز یادآور افزود: تاکید ما بر این است که حتی افرادی که ۶ ماه از آخرین تزریق واکسن آنها میگذرد برای دریافت دُز یادآور به مراکز بهداشتی مراجعه کنند.

وی همچنین به مراسم امروز اشاره کرد و گفت: مراسم افطاری بسیج دانشجویی از دوران جنگ تحمیلی آغاز شد و بدون وقفه ادامه داشت تا سال ۱۳۹۹ که با ورود همه گیری کرونا به تعویق افتاد.

وزیر بهداشت اظهار داشت: در دوران جنگ تیم های بهداری متشکل از پزشکان و دانشجویان جوان بودند که پایه مراسم افطاری را بنا گذاشتند.

به گفته او، این مراسم دورهمی و زنده نگاهداشتن بهداران دوران دفاع مقدس است که محفلی را برای خاطرات دوران جنگ ایجاد می کند.

479791