به ۵۸ هزار نفر در ایام نوروز امدادرسانی شد

سخنگوی طرح‌های نوروزی ۱۴۰۲ جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به ۵۸ هزار حادثه دیده در این ایام خبر داد.
تصویر به ۵۸ هزار نفر در ایام نوروز امدادرسانی شد

به گزارش سایت خبری پرسون، وحید سلیمی، سخنگوی طرح‌های نوروزی ۱۴۰۲ جمعیت هلال احمر در نشست خبری اظهارداشت: امسال هم طرح نوروزی از ۲۴ اسفند سال گذشته آغاز و در چندین محور مانند امداد و نجات، خدمات پزشکی، بهداشتی و درمانی به هموطنان ارائه خدمت شد.

وی افزود: حجم عملیات‌های امدادی از نیمه شعبان افزایش یافت و ۶۹ هزار نیروی داوطلب در طرح نوروزی مشارکت و ۱۹ هزار مورد از آنها ارائه خدمت تخصصی کردند.

سلیمی بیان داشت: پیشگیری از حوادث، طرح کمک رسانی مومنانه در مناطق کم برخوردار، در راستای ارائه خدمات اجتماعی صورت گرفت.

وی اظهار داشت: پوشش امدادی راهیان نور از دیگر ویژگی‌های طرح‌نوروزی بود و مانور عظیم جمعیت هلال احمر در جوار حرم امام خمینی (ره) در آغاز طرح صورت گرفت.

سخنگوی طرح‌های نوروزی ۱۴۰۲ جمعیت هلال احمر گفت: ۳۵۰۸ خودروی امداد و نجات در ایام نوروز بکارگیری شد و ۵۸ هزار نفر در این ایام امدادرسانی شدند و به طور کلی ۶ میلیون خدمت به هموطنان ارائه شد.

سلیمی با بیان اینکه ۴۶ درصد حوادث از نوع جاده‌ای بود، گفت: ۲۴ درصد حجم عملیات‌های نوروزی امسال افزایش یافت و بیشترین عملیات دوم فروردین در مازنداران، خوزستان و اصفهان بود.

وی گفت: در حوزه هوشمندسازی برنامه‌های مهمی در ارائه خدمات امداد و نجات و اجتماعی داریم. نوسازی ناوگان هم ۳۰۰ دستگاه آمبولانس فرآیند مناقصه آن صورت گرفته و ۱۷۰۰ خودرو نجات هم به ناوگان افزوده خواهد شد.

منبع: مهر

479577