جوکار:

قوای سه‌گانه باید برای تحقق شعار سال همگام باشند

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: باید در سال ۱۴۰۲ ابزارها و سازوکارهایی که توسط مجلس و دولت طراحی و به کار بسته می شود در راستای مهار تورم و رشد تولید با جذب سرمایه های مردمی باشد.

تصویر قوای سه‌گانه باید برای تحقق شعار سال همگام باشند

به گزارش سایت خبری پرسون، محمدصالح جوکار با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی برای تحقق شعار « مهار تورم و رشد تولید» در سال ۱۴۰۲، بیان کرد: شعار مهار تورم و رشد تولید که با حکمت مقام معظم رهبری با توجه به شرایط جامعه برای سال جاری تعیین شده است باید سرخط عملکرد دولت برای سال ۱۴۰۲ باشد. سیاست گذاری ها و برنامه ریزی ها در همه ارکان باید در راستای مهار تورم و رشد تولید باشد.

وی در ادامه اظهار کرد: از سوی دیگر این شعار در سایه تعامل بین دستگاه های مختلف و قوای سه گانه محقق خواهد شد. هم مجلس و هم دولت و هم قوه قضاییه باید با تعامل در این مسیر گام برداشته و همکاری لازم را داشته باشند. هم در حوزه اجرایی هم در حوزه تقنینی و هم در حوزه قضایی باید این موضوع در اولویت قرار گیرد.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱ تورم مشکلاتی برای مردم ایجاد کرد که در سال ۱۴۰۲ نباید اجازه داد تجربه سال قبلی در حوزه تورم تکرار شود. بایستی ابزارها و سازو کارهایی که توسط مجلس و دولت طراحی و به کار بسته می شود در راستای کنترل و مهار تورم باشد تا این گرانی ها، بی ثباتی در قیمت ارز و سفته بازی ها کنار رود. برای رشد تولید ما باید بتوانیم با سیاست گذاری صحیح اعتماد سازی کرده و سرمایه های مردم را به جای اینکه در بازار ارز و طلا سرگردان باشد به سمت تولید جذب کنیم.

جوکار در پایان تاکید کرد: عرصه تولید نیز باید سودآوری لازم را برای سرمایه گذاران داشته باشد. به نظر بنده مهار تورم و رشد تولید با یکدیگر در ارتباط هستند. اگر مهار تورم صورت نگیرد و همچنان سرمایه های مردم در بازارهای مختلف سرگردان باشد همچنان بحث تولید با مشکل روبه رو خواهد بود پس باید سیاست گذاری ها در موضوع مهار تورم و رشد تولید همگام با یکدیگر دنبال شود.

479210