فوت ۷ نفر و مصدومیت ۵۶ نفر در حوادث رانندگی در چهارمحال و بختیاری

رئیس پلیس‌راه چهارمحال و بختیاری گفت: از ۲۵ اسفندماه تاکنون شش فقره تصادف منجر به فوت در استان داشتیم که هفت نفر جان خود را در این حوادث از دست دادند، همچنین ۴۱ فقره تصادف جرحی داشتیم که ۵۶ نفر در این حوادث دچار مصدومیت شدند.
تصویر فوت ۷ نفر و مصدومیت ۵۶ نفر در حوادث رانندگی در چهارمحال و بختیاری

به گزارش سایت خبری پرسون، غلامعلی نوربخش ۹ فروردین‌ماه در ستاد مشترک تسهیل خدمات سفر و کاهش تصادفات جاده‌ای چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه طرح نوروزی پلیس از ۲۵ اسفندماه در استان همزمان با سراسر کشور آغاز شده است، اظهار کرد: شاهد افزایش تردد خودرو در محورهای مواصلاتی استان نسبت به سال گذشته هستیم.

رئیس پلیس‌راه چهارمحال و بختیاری افزود: از ۲۵ اسفندماه تاکنون شش فقره تصادف منجر به فوت در استان داشتیم که هفت نفر جان خود را در این حوادث از دست دادند، همچنین ۴۱ فقره تصادف جرحی داشتیم که ۵۶ نفر در این حوادث دچار مصدومیت شدند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته در مدت مشابه با سال‌جاری از ۲۵ اسفند تا ۹ فرودین ۲۷ مورد تصادف منجر به خسارت داشتیم، توضیح داد: این عدد در سال‌جاری به ۱۷ مورد کاهش پیدا کرد، سال گذشته در مجموع ۷۳ فقره تصادف داشتیم، اما امسال تاکنون ۶۴ فقره حادثه رانندگی در محورهای مواصلاتی استان ثبت شده است.

نوربخش بیان کرد: ۶۰ درصد حوادث رانندگی مربوط به حوادث واژگونی خودرو در ۳۰ کیلومتری شهرها است، عدم جداکننده‌هایی مانند نیوجرسی و گاردریل موجب تصادفات رخ به رخ در محورها می‌شود.

رئیس پلیس‌راه چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ایستگاه سلامت می‌تواند در کاهش حوادث رانندگی در ۳۰ کیلومتری شهرها به ویژه در شهرستان بروجن و لردگان موثر باشد، خاطرنشان کرد: این مسئله باید در سال آینده مورد توجه قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: از ۲۵ اسفندماه تاکنون ۴۴۷ دستگاه خودرو در محورهای مواصلاتی چهارمحال و بختیاری به‌صورت ساعتی توقیف شدند، همچنین تست سلامت از رانندگان مسافری و باری نیز انجام می‌شود.

نوربخش گفت: مقرر بود دستگاه‌های دولتی با هماهنگی فرمانداران خودرو در اختیار پاسگاه‌های پلیس‌راه قرار دهند تا گشت‌های پلیس افزایش پیدا کند، اما این امر اتفاق نیوفتاد.

اقامت بالغ بر ۵۴ هزار مسافر در چهارمحال و بختیاری

علیرضا جیلان- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در ایام پایانی سال و نوروز ۵۴ هزار و ۷۸۸ نفر در اقامتگاه‌های رسمی، غیررسمی و اضطراری استان اقامت داشتند، اظهار کرد: آمار گردشگران ورودی به استان نسبت به سال گذشته کاهش و افزایش محسوسی نداشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه شاهد بارش و برودت هوا در ایام نوروز در استان بودیم، توضیح داد: این مسئله موجب شد تا اقامت مسافران در استان افزایش چشمگیر، باتوجه به پیش‌بینی‌ها نداشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه ۸۰۰ هزار نفر از آثار تاریخی چهارمحال و بختیاری بازید داشتند، توضیح داد: استقبال مسافران از آثار تاریخی بر اقتصاد گردشگری تاثیر مثبت دارد، همچنین اقامت مسافران در مراکز دارای مجوز رسمی با افزایش روبرو شده است.

جیلان گفت: در ایام تعطیلات نوروزی سه نفر بر اثر غرق‌ شدگی در چهارمحال و بختیاری جان خود را از دست دادند، باید مراقب‌های لازم برای جلوگیری از این حوادث صورت بگیرد، نیاز است تا تابلوهای هشدار در نزدیکی سدها، آبگیرها و رودخانه‌ها نصب شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری در پایان تاکید کرد: گلایه‌مندی در خصوص تعطیلی اصناف در روزهای ابتدایی سال در استان وجود داشت، تدابیری اندیشیده شود تا در روزهای پایانی تعطیلات مردم برای تامین مایحتاج مورد نیاز خود دچار مشکل نشوند.

جریمه ۳۳۱۳ نفر در ایام نوروز به‌علت نبستن کمربند ایمنی در چهارمحال و بختیاری

در ادامه ایرج حسین‌پور- رئیس پلیس راهور چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در روزهای پایانی سال روان‌سازی ترافیک در معابر شهری در دستور کار قرار داشت، اظهار کرد: بعد از سال تحویل نیز شاهد خلوتی معابر در استان بودیم.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تصادف منجر به فوت در حوزه درون شهری در چهارمحال و بختیاری نداشتیم، توضیح داد: در سه ماهه پایانی سال گذشته نیز شاهد کاهش چشمگیر تصادفات منجر به فوت در معابر درون شهری بودیم، بیش‌ترین حوادث رانندگی درون شهری در شهرستان‌های شهرکرد، بروجن و فارسان رخ می‌دهد.

حسین‌پور با اشاره به کاهش استفاده رانندگان از کمربند ایمنی، خاطرنشان کرد: ۳۳۱۳ نفر در ایام نوروز به‌علت نبستن کمربند ایمنی در چهارمحال و بختیاری اعمال قانون شده‌اند، همچنین ۶۰ خودروی متخلف حادثه‌ساز در استان توقیف شده و تا پایان تعطیلات نیز رفع توقیف نمی‌شود.

رئیس پلیس راهور چهارمحال و بختیاری افرود: همچنین ۳۰۴۵ راننده حادثه‌ساز مشمول جریمه شدند، ۹۲۶ راننده به‌علت سرعت غیرمجاز و ۳۰۰ راننده نیز به‌علت عبور از چراغ قرمز از ۲۵ اسفندماه تاکنون اعمال قانون شده‌اند.

478892