نتانیاهو به زودی به کاخ سفید می‌رود

سفیر آمریکا در اراضی اشغالی در سخنانی پس از تعویق روند تصویب طرح جنجالی اصلاحات قضایی کابینه رژیم صهیونیستی از تمایل رئیس جمهوری کشورش برای دعوت از نخست‌وزیر رژیم اسرائیل برای سفر به واشنگتن خبر داد.
تصویر نتانیاهو به زودی به کاخ سفید می‌رود

تام نایدس، سفیر آمریکا در اراضی اشغالی در گفت‌وگو با روزنامه عبری زبان «یدیعوت آحارونوت» در این باره گفت که جو بایدن، رئیس جمهوری کشورش بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را به سفر به واشنگتن دعوت خواهد کرد.

نایدس با اشاره به اینکه نتانیاهو پس از بازگشت دوباره به قدرت تا کنون به آمریکا دعوت نشده است، افزود: نتانیاهو ۵۰ بار به کاخ سفید آمده است و من مطمئن هستم که به زودی برای چنین سفری دعوت خواهد شد. شکی نیست که ملاقاتی میان او و بایدن در کاخ سفید انجام خواهد شد، چراکه آنها با هم دوست هستند.

وی همچنین تأکید کرد: بایدن برای نتانیاهو و دولت اسرائیل احترام زیادی قائل است و از او دعوت خواهد کرد. هنوز تاریخی تعیین نشده است، اما انتظار می‌رود بعد از تعطیلات عید یهودی «پاک» باشد.

سفیر آمریکا با اشاره به تصمیم دوشنبه شب نتانیاهو برای تعویق موقت روند تصویب طرح جنجالی اصلاحات قضایی درپی افزایش فشارها و تشدید تظاهرات در اراضی اشغالی نیز تصریح کرد: بایدن نتانیاهو را برای دستیابی به یک راه حل میانه تشویق کرد و ما اکنون مشتاقانه منتظر مذاکرات و گفت‌وگوهای اسرائیلی‌ها هستیم.

وی با استقبال از این تصمیم نتانیاهو ادامه داد: شب گذشته پس از مدت‌ها خواب راحتی داشتم، من به نخست‌وزیر به دلیل اتخاذ این تصمیم درود می‌فرستم و همانطور که بایدن بارها گفته است، ما «طرفدار سازش و گفت‌وگو» هستیم.

نایدس درباره برکناری یوآو گالانت از سمت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی توسط نتانیاهو نیز تأکید کرد: من از نزدیک با او (گالانت) کار کرده‌ام و برای او احترام زیادی قائل هستم. من نخست‌وزیر نیستم و نمی‌توانم تصمیم بگیرم که چه کسی وزیر جنگ شود.

478801