فوری/ تحریم های جدید کانادا علیه ایران

وزارت خارجه کانادا از اعمال تحریم علیه 8 فرد و دو نهاد ایرانی خبر داد.
تصویر فوری/ تحریم های جدید کانادا علیه ایران

به گزارش سایت خبری پرسون، دولت کانادا شب گذشته از اعمال تحریم علیه دو نهاد و هشت فرد ایرانی به بهانه نقض حقوق بشر و همچنین در ارتباط با تولید پهپاد و موشکهای بالستیک خبر داد.

براساس گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت خارجه کانادا در بیانیه‌ای کفته، در دور جدید تحریمهای کانادا علیه ایران، افرادی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همچنین نیروی انتظامی ایران به دلیل آنچه که نقض حقوق بشر در تهران و مناطق شمال غربی ایران خوانده شده هدف قرار گرفته‌اند.

انتقاد یک نماینده مجلس از کابینه اقتصادی دولت رئیسی / جامعه تحمل افزایش قیمت حامل‌های انرژی را ندارد

به گفته وزارت خارجه کانادا، همچنین افرادی مرتبط با صنایع هواپیماهای بدون سرنشین ایران و همچنین صنایع تولید موشکهای بالستیک در این لیست قرار گرفته‌اند.

دولتهای غربی به بهانه ارسال پهپادهای ایران به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین درحال فشار علیه صنایع پهپادی ایران هستند. جمهوری اسلامی ایران ارسال هرگونه پهپاد به ارتش روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین را قویا رد کرده است.

کانادا پیش از این نیز با دنباله روی از آمریکا تحریمهایی را علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال کرده است.

ملانی جولی، وزیر خارجه کانادا دی ماه گذشته نیز با اشاره به اینکه این کشور تحریم‌های جدیدی علیه اشخاص و نهادهای ایرانی اعمال کرده، در بیانیه‌ای مداخله‌جویانه مدعی شد که ایران باید به «سرکوب معترضان» پایان دهد.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اخیرا در واکنش به این اظهارات مقامات غربی درباره امور داخلی ایران، در صفحه توییترش نوشت: همه اتهاماتی را که برخی رژیمها به دروغ به ایران وارد می کنند، خودشان در عمل در طول تاریخ و در تاریخ معاصر به شنیع ترین وجه در حق ملتها و مردم خود مرتکب شده و هنوز هم می شوند.

478795