پیش‌بینی قیمت بیت کوین در شروع هفته ایالات متحده

بیت کوین (BTC)، بزرگترین ارز دیجیتال جهان، روز گذشته محبوبیت خود را به دست آورده و جهش قیمتی را به بالای سطح 28 هزار دلار تجربه کرده است.
تصویر پیش‌بینی قیمت بیت کوین در شروع هفته ایالات متحده

به گزارش سایت خبری پرسون، در هفته منتهی به 15 مارس حدود 100 میلیارد دلار از سپرده‌ها در آمریکا برداشت شده است. با وجود این، بازار ارزهای دیجیتال ارزش بیش از 1.16 تریلیون دلار خود را حفظ کرده و همچنان یک سرمایه‌گذاری جذاب محسوب می‌شود.

بحران بانکی ایالات متحده و افزایش علاقه نسبت به بیت کوین

بحران جاری بانک‌های ایالات متحده باعث شده است تا بسیاری از مشتریان، اعتماد خود را به بانکداری سنتی از دست بدهند و به جای آن به تجارت کریپتو روی آورند. شایان ذکر است که سپرده بانک‌های آمریکا از 8 مارس تا 15 مارس به دلیل نگرانی از بحران به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

در همین حال، بیت کوین طی دو هفته گذشته 35 درصد افزایش داشته و به 28 هزار دلار رسیده است. این موضوع نشان می‌دهد که مصرف‌کنندگان پس‌انداز خود را از بانک‌ها به ارزهای دیجیتال تغییر می‌دهند.

این مسئله را می‌توان به این دلیل نسبت داد که ارزش دلار در زمان بحران مالی تمایل به کاهش دارد. از این رو، به نظر می‌رسد بیت کوین انتخاب بهتری برای سرمایه‌گذاران در شرایط نامشخص مالی باشد.

بخش بانکداری جهانی در کانون توجه معامله‌گران

پس از فروپاشی ناگهانی دو وام‌دهنده آمریکایی و نجات بانک سوئیسی Credit Suisse، معامله‌گران و مقامات با دقت بخش بانکداری جهانی را زیر نظر دارند. برخلاف تضمین مقامات، سرمایه‌گذاران همچنان محتاط هستند و فدرال رزرو با دقت وضعیت بانکی را زیر نظر دارد. در همین حال، قیمت بیت کوین تحت تأثیر تغییرات سیستم مالی ثابت باقی مانده است.

از طرفی دیگر، سرمایه‌گذاران توجه ویژه‌ای به شاخص قیمت مصرف شخصی (PCE) خواهند داشت که شاخص تورم ترجیحی فدرال رزرو است. اگر ارقام تورم قوی باشند، دلار آمریکا ممکن است دوباره به وضعیت اول خود بازگردد.
نمودار قیمت بیت کوین
نمودار قیمت بیت‌کوین – منبع: Tradingview

روند قیمت بیت کوین

قیمت فعلی این ارز دیجیتال 27 هزار و 800 دلار است و حجم معاملات 24 ساعته آن در سطح 14.3 میلیارد دلار قرار دارد. بیت کوین در 24 ساعت گذشته 1.5 درصد افزایش ارزش داشته است.

براساس تحلیل تکنیکال، بیت کوین در وضعیت روند صعودی باقی مانده است. با این حال، زمانی که به سطح 28 هزار و 950 دلار برسد، ممکن است با مقاومتی از سمت فروشندگان روبه‌رو شود.

اگر بیت کوین موفق شود از سطح مقاومت 28 هزار و 950 دلار عبور کند، به‌طور بالقوه می‌تواند ارزش خود را به سطوح 29 هزار و 200 دلار و سپس 30 هزار و 700 دلار برساند.

با این حال، در صورت بروز یک روند نزولی، سطوح حمایتی قیمت در محدوده 26600 دلار و 25200 دلار انتظار می‌رود حمایت قابل توجهی را جذب کنند.

478758