آخرین وضعیت ترافیکی در جاده های شمالی/ اعلام ترافیک و محورهای مسدود

مرکز مدیریت راه‌های کشور اعلام کرد: محور چالوس و آزادراه تهران-شمال مسیر شمال به جنوب به دلیل ریزش سنگ تا اطلاع بعدی مسدود است.
تصویر آخرین وضعیت ترافیکی در جاده های شمالی/ اعلام ترافیک و محورهای مسدود

به گزارش سایت خبری پرسون، مرکز مدیریت راه‌های کشور، وضعیت انسداد مسیر در روز شنبه ۵ فروردین ماه را اعلام کرد که بر اساس آن در استان‌های البرز، تهران و مازندران، انسداد مسیر در محورهای چالوس مسیر شمال به جنوب، آزادراه تهران- شمال مسیر شمال به جنوب گزارش شده است.

بر این اساس محور چالوس و آزادراه تهران - شمال مسیر شمال به جنوب به دلیل ریزش سنگ تا اطلاع بعدی مسدود است ضمن آنکنه مسیر جنوب به شمال محور چالوس و آزادراه تهران-شمال نیز همچنان مسدود است.

این دو مسیر عصر روز جمعه چهارم فروردین برای ساعاتی بازگشایی شد اما بار دیگر به دلیل ریزش سنگ و جلوگیری از وارد شدن خسارات مادی و جانی به مسافران، بسته شد.

بر اساس این گزارش در محور هراز مسیر (جنوب به شمال) حدفاصل پیست آبعلی تا امامزاده هاشم و محدوده های لاسم و آب اسک و حدفاصل شاهاندشت تا بایجان و مسیر (شمال به جنوب) محدوده های کلرد و بایجان ترافیک سنگین گزارش شده است.

تردد در محور فیروزکوه و آزادراه قزوین - رشت مسیر (رفت و برگشت) روان است؛ همچنین محورهای شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی است.

ترافیک در آزادراه کرج - قزوین محدوده مهرویلا نیز سنگین گزارش شده است.

براساس تصاویر دریافتی از دوربین های نظارتی، سامانه‌های ترددشمار و گشت های شعب راهداری سراسر کشور، اکنون به‌استثنای محورهای مسدود و ممنوع ،‌ مابقی محورهای مواصلاتی کشور باز و تردد در آنها به روال عادی در جریان است.

طی شبانه ‌روز گذشته، براساس آخرین اطلاعات دریافتی از ۲۵۸۰ ترددشمار فعال در محورهای برون‌شهری ، نسبت به روز قبل ۲۲.۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

همچنین سهم وسایل نقلیه سنگین ۷.۱ درصد، اوج تردد بین ساعات ۱۶ الی ۱۷ و کمترین تردد بین ساعات ۴ الی ۵ صورت پذیرفته که مسافران با آگاهی از این موضوع می‌توانند ساعات مناسب تری را برای سفر انتخاب کنند.

منبع: ایرنا

478551