۶۰ لیتر شربت رنگی غیرمجاز جمع آوری و توقیف شد

مدیر مرکز بهداشت کاشان گفت: ۶۰ لیتر شربت رنگی غیرمجاز در این شهرستان جمع آوری و توقیف شد.
تصویر ۶۰ لیتر شربت رنگی غیرمجاز جمع آوری و توقیف شد

به گزارش سایت خبری پرسون، مسعود دهقانی با اشاره به استفاده از رنگ‌های غیر مجاز در تهیه شربت‌های رنگی مانند گلاب و عرقیات خوراکی اظهار داشت: استفاده و مصرف رنگ‌های غیرخوراکی احتمال بروز بیماری‌های گوارشی، بیماری‌های کبدی و کلیوی در مصرف کنندگان را افزایش می‌دهد.

وی ابراز داشت: اثر استفاده از این شربت‌ها بر روی افراد آسیب پذیر مثل کودکان، زنان باردار و سالمندان بیشتر است.

مدیر مرکز بهداشت کاشان تصریح کرد: در تهیه شربت‌های رنگی مانند گلاب و عرقیات از رنگ‌های غیر مجاز به علت ارزان بودن استفاده می‌شود.

وی گفت: استفاده از رنگ‌های خوراکی فقط در صنایع تولیدی مواد غذایی و تحت نظر کارشناسان صنایع غذایی و مسئولین فنی باید مصرف شود و استفاده جهت مصارف خانگی و مشاغل کارگاه‌های تولیدی کوچک و سنتی غیر مجاز می‌باشد.

دهقانی افزود: متأسفانه در سال‌های اخیر در سطح عرضه با تهیه و توزیع شربت‌های رنگی غیر مجاز توسط کارگاه‌های گلابگیری سنتی در سطح شهرستان مواجه شده ایم بنابراین با همکاری نیروی انتظامی طبق دستور دادستانی تعداد قابل توجهی از شربت‌های رنگی توسط کارشناسان بهداشت محیط این مرکز ضبط و توقیف شد.

وی از جمع آوری و توقیف ۶۰ لیتر شربت رنگی غیرمجاز در کاشان خبر داد و تاکید کرد: بازرسی از واحدهای خوراکی و نوشیدنی با شدت بیشتری توسط بازرسان این مرکز ادامه می‌یابد.

تشدید نظارت‌ها بر رستوران‌ها و مراکز و اماکن بین راهی در طرح سلامت نوروزی

مدیر مرکز بهداشت شهرستان کاشان همچنین از تشدید نظارت‌ها بر رستوران‌ها و مراکز و اماکن بین راهی در طرح سلامت نوروزی و کنترل رعایت وضعیت بهداشت محل و رعایت دستورالعمل‌های مربوطه خبر داد و تاکید کرد: در همین راستا بازدید مشترک کارشناسان بهداشت محیط این مرکز و رئیس اداره تعزیرات و دامپزشکی از روزهای ابتدایی سال نو در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: در همین خصوص نظارت‌ها بر قنادی‌ها در طرح سلامت نوروزی و کنترل رعایت وضعیت بهداشت محل و رعایت دستورالعمل‌های مربوطه نیز با شدت بیشتر در حال انجام است.

دهقانی با اشاره به تشدید نظارت‌ها بر مراکز و اماکن بین راهی گفت: در همین راستا از مراکز و اماکن بین راهی سان آرا، خزاق، روناک و شهر قمصر بازدید انجام شد.

وی ادامه داد: استفاده از تجهیزات پرتابل سنجش مواد غذایی جهت اطمینان از سلامت موادغذایی و عرضه شده از اهداف طرح سلامت نوروزی می‌باشد.

مدیر مرکز بهداشت شهرستان کاشان یادآور شد: نظارت و بازرسی اماکن عمومی، اماکن بین راهی، اماکن حساس مانند هتل‌ها، رستوران‌ها، اقامتگاه‌ها و پایانه‌های مرزی و مسافر بری، سامانه‌های آبرسانی از جمله وظایف تیم بازرسی بهداشت محیط است که در صورت مشاهده تخلف، اقدام به صدور اخطاریه کتبی، معرفی به مراجع قضائی و تعطیلی و پلمپ واحدها ی متخلف خواهد شد.

منبع: مهر

478506