مقام معظم رهبری:

آمریکا با همه دروغ‌گویی این جمله را راست گفت

مقام معظم رهبری فرمودند:آمریکایی ها گفتند فشار اقتصادی که بر روی ایران گذاشتیم در تمام تاریخ بی سابقه است و با همه دروغ گویی شان این را راست گفتند.
تصویر آمریکا با همه دروغ‌گویی این جمله را راست گفت

به گزارش سایت خبری پرسون، سخنرانی نوروزی رهبر معظم انقلاب در حرم مطهر رضوی (ع) دقایقی قبل آغاز شد. سخنرانی نوروزی رهبر معظم انقلاب در حرم مطهر رضوی (ع) پس از سه سال از شیوع کرونا آغاز شد.

مقام معظم رهبری در ابتدای صحبت‌های خود بیان کردند: از پروردگار بزرگ سپاسگزاریم که بعد از یک محرومیت چند ساله این توفیق را مجددا عنایت کرد تا در خدمت مردم عزیز این شهر و زوار محترم که از نقاط مختلف کشور تشریف آوردند باشیم.

ایشان در ادامه گفتند : تحقیقا اینجا برترین نقطه کشور پهناور ماست و خداوند را سپاسگزارم که در این محل تنزل ملائکه الهی با شما مردم عزیز و مومن و پر انگیزه مجاور و زوار ملاقات دارم. این دو سه سال یک ابتلای عمومی وجود داشت که الحمدالله تا حدود زیادی مهار شده است. همینجا وظیفه خود میدانم که از همه کسانی که در مهار این بلیه عمومی و بیماری عام تلاش کردند صمیمانه تشکر کنم.از محققانی که در آزمایشگاه های مختلف کشور این ویروس منحوس را شناسایی کردند و برای آن واکسن تهیه کردند تا کسانی که در مراکز دارویی و بهداشتی کشور این واکسن را تولید و تکثیر کردند.

رهبر معظم انقلاب فرمودند: از پزشکان و پرستاران و افرادی که در تهیه لوازم مصونیت از بیماری مانند واکسن و امکاناتی که لازم بود تولید شود همراهی کردند از همه اینها لازم است تشکر کنم و دعا کنیم که خدای متعال این بلیه را از سر ملت های مسلمان و همه مردم عالم مرتفع کند.

ایشان فرمودند: موضوعی که برای بحث امروز آماده کرده ام از دعای اول سال گرفته شده است. بحث امروز من عبارت است از تحول یعنی تغییر حال و تغییر وضع ؛ البته این را از خدا باید خواست اما باید تلاش کرد. دعا و تضرع و طلب از خدای متعال زمانی ایجاد میشود که انسان در مسیر راهی که از خدا خواسته است قدم بردارد.تحول را از خدا می‌خواهیم لکن بایستی خود نیز تلاش کنیم. تلاش ماست که موجب می‌شود خدای متعال تفضلات خود را شامل حال ما کند.

رهبر معظم انقلاب بیان کردند:اگر افکار عمومی استقبال نکند از یک فکر این فکر به عمل نمی‌رسد و صرفا یک امواجی در فضا خواهد بود. برای اینکه خواسته‌ها و مطالبات بزرگ محقق شود باید با مردم و افکار عمومی مطرح شود. من امروز این مساله را مطرح میکنم و بخشی از زوایای این مساله را مطرح میکنم و ادامه این بحث بر عهده شما جوانان و دانشگیان است. اولین مطلبی که باید عرض کنم این است که چه چیزی میخواهیم دگرگون شود. دشمنان نظام اسلامی هم از دگرگونی حرف میزنند.دگرگونی مورد نظر آنها درست نقطه مقابل آن چیزی است که مورد نظر ماست.

مقام معظم رهبری در ادامه خاطر نشان کردند: آنچه دشمن به دنبال آن است و اسمش را دگرگونی میگذارد تغییر هویت جمهوری اسلامی ایران است دشمنان ایران اسلامی استکبار و صهیونیسم هستند که با هویت جمهوری اسلامی مخالف هستند .هدف آن‌ها همه چیز‌هایی است که مردم را به یاد انقلاب می‌اندازد با مطرح شدن نام امام، مساله ولایت فقیه، ۲۲ بهمن، روز قدس، انتخابات و حضور پرشور مردم مخالفند. این‌ها همه نقاط قوت جمهوری اسلامی است که این‌ها را میخواهند حذف کنند. آن‌ها دنبال اینند که حکومتی بر سر کار بیاید که باب دل استکبار است یا یک فرد مطیع آن‌ها سر کار بیاید یا یک دموکراسی فریب بر سرکار بیاید که زیر نگین آن‌ها و بر طبق میل آنها حرکت کند.

ایشان فرمودند: آنچه که من در باب تحول عرض می‌کنم تغییر نقاط معیوب است . ضعف‌ها را باید شناسایی کنیم و با اراده قاطع ضعف ها را بر طرف و تبدیل به قدرت کنیم. این کار دشوار و سنگینی است و احتیاج به اعتماد به نفس ملی نیاز دارد. ملتی که اعتماد به نفس دارد میتواند اقدامات ملی را به خوبی به سرانجام برساند و مسئولان این ملت هم جرات میکنند دم از تحول بزنند. ملت ما الحمدالله از اعتماد به نفس برخوردار است.در عرصه‌های مختلف ملت ما نشان داده است که به توانایی های خودش اعتماد دارد.اگر بخواهیم تحول انجام شود به اعتماد به نفس ملی و هوشیاری نیاز داریم. اگر هوشیار نباشیم ممکن است به نام تحول به نقاط قوت خود ضربه بزنیم.

رهبر معظم انقلاب خاطر نشان کردند: برخی هستند که دلسوز نظام و علاقه مند به نظام هستند اما گاهی غفلت می‌کنند و برای اینکه یک حرکت اصلاحی انجام دهند بی دقتی می‌کنند و به نقاط قوت ضربه وارد می‍‍کنند. اگر بخواهیم به نقاط قوتمان ضربه وارد نشود باید نقاط قوت خود را بشناسیم. من یکی دو مورد را عرض میکنم.البته اینها بحث های مفصلی است .جوانان عزیز من توقعم از شما خیلی زیاد است و باید بر روی این مسائل فکر کنید.

ایشان تشریح کردند: یکی از مهمترین نقاط قوت جامعه اسلامی ما این است که جامعه ما بنیه درونی اش قوی و مستحکم است. من قبلا هم در یک سخنرانی به این موضوع اشاره کردم.این قوت بنیه نظام اسلامی و ملت ایران ناشی از ایمان است مردم ایران مردم مومنی هستند. حتی آن کسانی که ممکن است به نظر برسد به برخی از احکام اسلامی پایبندی درستی ندارند اما پایبندی قلبی شان درست است. ملت ایران با ایمان و عزت نفس است و اینها موجب شده است که ساخت درونی ملت ایران و نظام اسلامی استحکام یابد. اولین نشانه این استحکام غلبه ملت ایران بر زنجیره خصومت‌های پی در پی است.

ایشان در ادامه فرمودند: ملت ایران دربرابر این توطئه‌ها توانست محکم بایستد. این تهاجم رسانه‌ای که در دنیا بر ضد ایران راه انداخته شد بی سابقه است. در همین اغتشاشات اخیر که همه هم وارد شدند. رئیس جمهور کشوری مانند آمریکا صریحا از اغتشاشات درونی کشورما دفاع کرد. برخی از کشور‌های اروپایی هم روسای دولتشان صریحا از این اغتشاشات که درصد اندکی از ملت ایران بودند حمایت کردند. نه فقط حمایت زبانی بلکه حمایت تسلیحاتی، امنیتی و انواع کمک‌ها را به این اغتشاشات کردند و خود را آماده کردند تا جمهوری اسلامی ایران را اقلا ضعیف کنند. هدف ضعیف کردن جمهوری اسلامی بود، اما جمهوری اسلامی نشان داد که قوی است.۲۲ بهمن امسال از تمام سال‌های قبل پرسکوه‌تر بود و این نشانه استحکام درونی ملت ایران است.

ایشان بیان کردند: نشانه دیگر پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران است که دشمن به شدت از تکرار این حرفها ناراحت و ناراضی است و ما پیشرفت هایی پیدا کرده ایم که تمام اینها در دوران تحریم و محاصره اقتصادی و در دوران شدیدترین محاصره اقتصادی بود که تا آن زمان اتفاق افتاده بود .آمریکایی ها گفتند فشار اقتصادی که بر روی ایران گذاشتیم در تمام تاریخ بی سابقه است و با همه دروغ گویی شان این را راست گفتند. در نانو، زیست فناوری بخش سلامت و بخش های مختلف پیشرفت های ایران از کشورهای پیشرفته دنیا بیشتر بود. در بخش هسته ای دفاعی هوافضا در بخش دفاعی این را اقرار می‌کنند تا بلکه بتوانند آتویی بر ضد جمهوری اسلامی ایران بگیرند.دنیا ما را تحسین کرد و دانشمندان دنیا دانشمندان جوان ما را تحسین کردند.

منبع:yjc

478306