بهترین مکان و شهرها برای سفر نوروزی/ پیشنهاد امروز بهشت کوچک لرستان

نام بهشت کوچک لرستان شاید به گوشتان خورده باشد ولی ممکن است اطلاعات زیادی درباره آن نداشته باشید.
تصویر بهترین مکان و شهرها برای سفر نوروزی/ پیشنهاد امروز بهشت کوچک لرستان

به گزارش سایت خبری پرسون، منطقه گردشگری کَهمان الشتر، یکی از جاذبه‌های بکر و زیبای شمال لرستان است. منطقه گردشگری کهمان و دروازه الشتر، معروف‌ترین جاذبه ژئوتوریسم در لرستان است که هر ساله مسافران و گردشگران بسیاری از این منطقه بکر و زیبا دیدن می‌کنند.

رودخانه کهمان به تخت شاه هم معروف است؛ کهمان یا کِیَمان از تلفیق دو واژه‌ی کِی (پادشاه) + امان (محل استراحت، مامن) تشکیل شده و همان طور که از نامش پیداست، در دوارن باستان، پادشاهان برای تفریح و گردش به این منطقه‌ی زیبا و خوش آب و هوا سفر می‌کردند. زیر درخت‌های گردوی کهمان آثار تختگاهی آن دوران باقی مانده است.

گردوهای سر به فلک کشیده، طبیعت بکر، یخچال‌های دائمی، غارهای متعدد و ارتفاعات جذاب و دیدنی، داروهای گیاهی بسیار نادر و کمیاب، چشمه‌های فراوان و پرآب، طراوت و خنکی آب‌وهوای کهمان هر مسافر و گردشگری را به سمت و سوی خود می‌کشاند.

منطقه گردشگری کهمان از درختان بلوط، انجیر و گردو، گلابی کوهی، صنوبر و سپیدار، زبان گنجشک، آلو، چنار، سیب، بید، گون و درختچه‌های کوهستانی پوشیده شده که به زیستگاه گونه‌های مختلفی از جانوران از جمله پلنگ، خرس، کفتار، گرگ، روباه، شغال، گورکن، سنجاب، سگ آبی، سمور، موش‌خرما، کل، بز، قوچ، میش، گراز، خوک، کبک کوهی، کبک دری، تیهو، گنجشک، کلاغ، قرقاول، بلدرچین و دیگر انواع خزندگان تبدیل شده است.

رودخانه کهمان هم به دلیل داشتن شرایط مساعد آب و هوایی، محل پرورش ماهی و انواع آبزیان است.

منطقه گردشگری کهمان در شش کیلومتری شمال دِه قلعه مظفری شهرستان سلسله در دامنه قله چهل نابالغان واقع شده است.

منبع:ایسنا

478303