بازدید وزیر بهداشت از پایگاه های اورژانس ۱۱۵ پیرامون حرم مطهر رضوی

وزیر بهداشت درمان و آمورش پزشکی امروز ضمن بازدید از پایگاه های اورژانس ۱۱۵ و ایستگاه های سلامت مستقر در پیرامون حرم مطهر رضوی، اقدامات انجام شده در حوزه اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد را مورد ارزیابی قرار داد.
تصویر بازدید وزیر بهداشت از پایگاه های اورژانس ۱۱۵ پیرامون حرم مطهر رضوی

به گزارش سایت خبری پرسون، به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی مشهد،بهرام عین اللهی در این بازدید که رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد و جمعی از مدیران و مسئولان نیز حضور داشتند، ضمن قدردانی از پرسنل اورژانس 115 در خدمت رسانی به زائران و مجاوران رضوی، میزان آمادگی و تمهیدات پیش بینی شده در زمینه امداد رسانی به زائران به ویژه در اطراف حرم مطهر رضوی را مورد بررسی قرار داد.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حاشیه این بازدید اظهارداشت: بیش از 300 نیروی اورژانس 115 مشهد به همراه 29 آمبولانس، 4موتور آمبولانس و ٢ اتوبوس آمبولانس و همچنین 10 پایگاه اورژانس اطراف حرم مطهر رضوی در ماموریت ویژه سال تحویل حرم مطهر رضوی حضور دارند.

علی یزدانی افزود: تعداد 268 پایگاه اورژانس در خراسان رضوی فعال است که از این تعداد 136 مورد آن شهری و 132 مورد دیگر جاده‌ای است و در شهرهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم 164 پایگاه فعال داریم که 99 مورد آن شهری و 65 مورد دیگر جاده‌ای است، ضمن اینکه در شهر مشهد هم از مجموع 78 پایگاه فعال 69 مورد آن شهری و 9 مورد دیگر جاده‌ای است.

وی اضافه کرد: در سطح استان 6 دستگاه اتوبوس آمبولانس در مشهد، سبزوار، تربت حیدریه، گناباد و نیشابور و همچنین 4 بالگرد اورژانس هوایی هم در مشهد، تربت حیدریه، نیشابور و گناباد فعال است.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در ایام نوروز 1402 تعداد 15 دستگاه آمبولانس دو اتوبوس با توجه به نیاز اعلام شده سازمان اورژانس کشور از سطح قطب شمال شرق و شهرستانها تابعه برای استقرار و کمک به امداد رسانی در روزهای 29 الی یکم فروردین به مجموع آمبولانس‌های مشهد اضافه شده است، خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین ماموریت‌های اورژانس 115 مشهد در زمان تحویل سال است و به همین مناسبت 29 آمبولانس، چهار موتور آمبولانس و دو اتوبوس آمبولانس به همراه 10 پایگاه اطراف حرم مطهر رضوی در حالت آماده‌باش هستند تا در صورت نیاز امدادرسانی لازم را داشته باشند.

478248