کنایه معنادار امام جمعه شیراز به آمریکا و رژیم صهیونیستی

امام جمعه شیراز اظهار کرد: برخی خیال می‌کنند آمریکا و اسرائیل دارای قدرت‌های مهمی در جهان هستند اما آیا این افراد می‌دانند که ۲ میلیون نفر اسرائیلی طی سال گذشته از این کشور فرار کرده‌اند؟
تصویر کنایه معنادار امام جمعه شیراز به آمریکا و رژیم صهیونیستی

به گزارش سایت خبری پرسون، آیت الله لطف الله دژکام در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شیراز با اشاره سال جدید و آرزوی سلامتی برای تمامی افراد جامعه بیان کرد: با توجه به تقارن سال جدید و حلول ماه مبارک رمضان لذا باید خود را برای ماه مهمانی خداوند آماده کنیم از این رو تمامی افراد جامعه باید خودشان را مهیای حضور در ماه مبارک رمضان کنند.

امام جمعه شیراز ادامه داد: با نگاهی به حوادث و اتفاقاتی که در جهان روی‌داده است در خواهیم یافت که در غرب آسیا، اروپا و خاورمیانه اتفاقاتی در جریان است که آینده تاریخ جهان را تحت تأثیر قرار خواهد داد این در حالی است که رهبر معظم انقلاب چند بار تذکر دادند که تحولات تاریخی یک روزه و یک هفته‌ای رخ نمی‌دهد و باید چند سال را مدنظر قرار داد تا ببینیم که چه تغییری رخ داده است.

وی افزود: پس از فروپاشی شوروی ۱۱ کشور ایجاد شد در آن زمان آمریکایی‌ها مدعی بودند که نظام نوین جهان ایجاد شده و خود را کدخدای این نظام نوین جهانی می‌دانستند اما حضور کشورهای قدرتمند نظیر ایران در عرصه‌های بین المللی این خیال واهی آمریکایی‌ها را تبدیل به سراب کرد.

آیت الله دژکام متذکر شد: برخی خیال می‌کنند آمریکا و اسرائیل دارای قدرت‌های مهمی در جهان هستند اما آیا این افراد می‌دانند که ۲ میلیون نفر اسرائیلی طی سال گذشته از این کشور فرار کرده‌اند؟ این موضوع نشان دهنده افول این کشورها است که مردمان آنها فرار را بر قرار ترجیح داده و از اسرائیل فرار می‌کنند.

امام جمعه شیراز تاکید کرد: با توجه به اتفاقاتی که در این رژیم جعلی در حال وقوع است اسرائیلی‌های صهیونیست معتقد اند این رژیم جعلی به ۸۰ سالگی خود نمی‌رسد و از درون متلاشی خواهد شد.

وی در خصوص تحولات بین‌الملل نیز متذکر شد: سه کشور اروپایی بعد از اینکه ترامپ از برجام خارج شد اعلام کردند که به تعهدات خود در برجام با ایران متعهد هستند این کشورها یک ابزاری به اسم اینستکس درست کردند و در طول مدتی که آن را درست کرده بودند یک معادله طبق آن با ایران انجام نگرفت و اینستکس نیز ملغی شد که نشان دهنده ضعف این گونه کشورها است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس افزود: آمریکا که مدعی کدخدایی در نظام نوین جهان بود اکنون به صورت مخفیانه به کشورهایی نظیر عراق و افغانستان رفت و آمد می‌کند و علت آن نیز این موضوع است که ایران به عنوان محور مقاومت در میان امت اسلامی در حال حرکت است.

وی تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند جهان در یک پیچ تاریخی است در پیچ قبلی که ۳۰۰ سال پیش بود کشورهای اسلامی دچار افول شدند اما در شرایط کنونی اگر با حمایت اسلام و قرآن همراه باشد نتیجه این می‌شود که سربلندی امت اسلامی و عزت ایران قوی که مدنظر رهبری است را به همراه دارد و ایران به عنوان یکی از قدرت‌های تعیین کننده مسائل در مجامع جهانی حضور خواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در خطبه‌های اعتقادی نماز جمعه نیز متذکر شد: شیطان در تلاش است تا فحشاء را در جامعه منتشر کند از این رو همه ما وظیفه داریم تا با تذکر لسانی نسبت به دعوت به معروف اقدام کنیم.

آیت الله دژکام افزود: تذکر باید مؤدبانه باشد و مؤمنی که امر به معروف می‌کند بی ادبی نخواهد کرد.

467870