مخالفت نتانیاهو با تغییرات پیشنهادی رئیس‌ رژیم صهیونیستی در دستگاه قضایی

نخست وزیر رژیم صهیونیستی با تغییرات پیشنهادی رئیس این رژیم برای پایان دادن به بحران در دستگاه قضایی مخالفت کرد.

تصویر مخالفت نتانیاهو با تغییرات پیشنهادی رئیس‌ رژیم صهیونیستی در دستگاه قضایی

به گزارش سایت خبری پرسون، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیشنهاد اسحاق هرتزوگ، رئیس این رژیم برای حل و فصل بحران دستگاه قضایی را که موجب اعتراضات گسترده شده است، رد کرد.

نتانیاهو گفت: «هرگونه تلاشی برای رسیدن به توافق اقدام خوبی است، برای همین نمایندگان ائتلاف دولتی بارها با هرتزوگ صحبت کردند. متأسفانه نمایندگان ما با پیشنهادات هرتزوگ موافقت نکردند. پیشنهاداتی که وی ارائه کرده تنها باعث ادامه وضعیت کنونی می‌شود و توازن مطلوب را ایجاد نمی‌کند.»

هرتزوگ چهارشنبه طرحی را برای حل بحران دستگاه قضایی ارائه کرد که براساس آن ائتلاف دولتی در کمیته تعیین قضات اکثریت را نخواهد داشت و اصلاح قوانین اصلی تنها با موافقت ۶۱ عضو کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) ممکن خواهد بود.

هرتزوگ گفت: «در صورتی که نزاع میان حامیان و مخالفان قانون تغییر دستگاه قضایی پایان نیابد، جنگ داخلی رخ می‌دهد. دشمنان اسرائیل احساس می‌کنند اسرائیل ضعیف شده است و می‌توانند بر آن سلطه یابند.»

وی گفت: «اسرائیل در میان بحرانی واقعی است، اما فرصت خوبی هم برای حل بحران دارد. اسرائیل اکنون بر سر یک دو راهی است. بیشتر اسرائیلی‌ها خواهان تحقق عدالت و صلح هستند.»

اعتراضات علیه پیش‌نویس قانون اصلاحات قضایی که دولت نتانیاهو ارائه کرده، همچنان ادامه دارد.

این پیش‌نویس تأثیر دیوان عالی بر روند تصویب قوانین اصلی را کاهش می‌دهد و به نمایندگان کنست اجازه شکایت علیه تصمیمات این دیوان را می‌دهد. همچنین براساس این قانون، دولت تل‌آویو اختیار تعیین قضات را در دست خواهد داشت.

یائیر لاپید، رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی نیز گفت: «من به هرتزوگ به خاطر طرحی که ارائه کرده تبریک می‌گویم. دولت اسرائیل فروپاشیده و باید تمام تلاشمان را برای ممانعت از فروپاشی اقتصادی، امنیتی و اجتماعی به کار بگیریم. مخالفت ائتلاف دولتی با طرح هرتزوگ خوار شمردن جایگاه ریاست اسرائیل است. تا زمانی که ائتلاف حاکم به تصویب قوانین افراطی ادامه دهد، خطر علیه دموکراسی اسرائیل به پایان نخواهد رسید و ما به خاطر اسرائیل قدرتمند و دموکراتیک به مبارزه ادامه می‌دهیم.»

467776