به گزارش سایت خبری پرسون، شرکت بیمه تعاون یکی از جوانترین شرکتهای صنعت بیمه کشور است که به واسطه جوان بودنش به همان اندازه از صنعت بیمه کشور سهم دارد. این شرکت در حال حاضر حدود ۱ درصد از بازار صنعت بیمه را در اختیار دارد و تا به امروز حدود ۱۶۰۰ میلیارد تومان تولید حق بیمه داشته است. در بحث رتبهبندی یا rating صنعت بیمه کشور، خوشبختانه بیمه تعاون توانسته براساس وضعیت کسبوکار، وضعیت مالی شرکت و همچنین ریسک صنعتی، رتبه اعتباری نیز برای خود کسب کند و تنها شرکت بیمهای کشور است که دارای رتبه اعتباری میباشد. رتبه اعتباری بلندمدت این شرکت BBB- است که به معنی دورنمایی پایدار میباشد و براساس وضعیت کنونی برای آینده بیمه تعاون پیشبینی شدهاست. شرکت بیمه تعاون توانسته از نظر سهم بازار و رنکینگ، هر سال جایگاه خود را در صنعت بیمه ارتقا دهد.
بر این اساس، با یونس مظلومی، مدیرعامل این شرکت، گفتوگویی صورت گرفت که در ادامه میآید:
ابتکارات و نوآوری بیمه تعاون را در بین شرکتهای بیمه موجود توضیح دهید.
در هفتههای گذشته و در نشست سهشنبههای نوآورانه بیمه مرکزی و با حضور رئیس کل بیمه مرکزی، یک رونمایی از طرحهایی که در این شرکت پیادهسازی و جاری شده انجام دادیم. اصلیترین بخش، بحثهایی بود که بیمه تعاون در مورد رضایت مشتریان و سرعت پرداخت خسارت انجام داده است. ما پاسخگویی به مشتریان و سرعت پرداخت خسارت را به پرداخت پاداش کارکنان وصل کردهایم. این شرکت سبد نوآوریهای خود را «تاوینو» نامگذاری کرده که به چهار دسته جت، کیک، مسیر و تینو تقسیم شدهاست. بیمه تعاون در دستهبندی جت قصد دارد سرعت ارائه خدمات و پاسخگویی به مشتری را افزایش دهد.
شرکت در بحث استراتژی به دنبال تنوع است. فعالیت خود را محدود به یک محصول و یا یک منطقه نکرده است. تقریباً در تمام استانهای کشور شعبه دارد و نیز در تمام محصولات بیمهای فعالیت دارد. فعالیت اغلب شرکتهای بیمهای در داخل کشور است و تعداد معدودی از شرکتها فعالیت برون مرزی دارند و بیمه تعاون در زمینه بیمهنامههای مسافرت خارجی نیز فعالیت دارد. صنعت بیمه کشور از نظر اقتصادی در مقایسه با کشورهای منطقه بهخصوص خاورمیانه به نسبت از موقعیت مناسب و جایگاه بهتری برخوردار است.
وضعیت شرکت بیمه تعاون در پرداخت غرامتها و تعهدات بیمهای در مقایسه با سایر شرکتهای بیمه چگونه است؟
در حال حاضر فرآیند پرداخت خسارت بیمه درمان در این شرکت به صورت لحظهای رصد میشود. ارزیابیهای شرکت نشان میدهد رضایت مشتریان، به «سرعت پرداخت خسارت» بیش از «مبلغ خسارت پرداختی» است. با وصل شدن «سرعت پرداخت خسارت» به «پاداش کارکنان» نه تنها زمان پرداخت خسارت به مشتریان بیمه تعاون کاهش یافته، بلکه رضایت مشتریان را بیش از پیش افزایش داده است. میتوانم بگویم که بر اساس برداشت مشتریان، ما به نقطه مطلوبی در حوزه سرعت، میزان و کیفیت پرداخت خسارت به مشتریان رسیدهایم.
بیمه تعاون چه ظرفیتهایی دارد که بتواند پوشش بیشتری برای جامعه ارائه دهد؟
شرکت بیمه تعاون با توجه به اینکه در سطح کشور و تمامی استانها فعالیت دارد، این ظرفیت را پیدا کرده است که حتی در قراردادهای بزرگ هم مشارکت داشته باشد و میتواند قراردادهای کشوری را نیز پشتیبانی کند.
در تمام دنیا، شرکتها یک شبه به رتبه اول نمیرسند، بلکه برای رسیدن به جایگاه اول نیاز به زمان و تلاش و راهبرد وجود دارند. یقین دارم بیمه تعاون هم براساس این اصل جلو میرود و جایگاه خود را ارتقا میدهد و امیدوارم در آینده نزدیک در جایگاههای بهتری نیز قرار گیرد.
آیا برنامهای برای افزایش سقف تعهدات و پرداخت غرامت دارید یا خیر؟
شرکتهای بیمه به طور طبیعی بر مبنای نیاز بازار تعهدات خود را به نسبت ارزش مورد بیمه، افزایش میدهند. به طور مثال در مورد بیمههای شخص ثالث با توجه به افزایشی که در مبلغ ریالی دیه اتفاق میافتد، تعهدات شرکتهای بیمه نیز افزایش مییابد. به تبع شرکت بیمه تعاون هم مانند بقیه شرکتهای صنعت بیمه تعهدات خود را افزایش خواهد داد. در مورد بقیه رشتههای بیمهای نیز هیچ محدودیتی نسبت سطح تعهدات و سطح غرامتهای تحت پوشش وجود ندارد و بر اساس تقاضای بیمهگذران توسط شرکت بیمه تعاون ارائه میشود.
برنامه بیمه تعاون برای سال ۱۴۰۲ چه میباشد؟
بیمه تعاون تعدادی طرحهای نوآورانه از جمله طرحهایی در حوزه بیمه خودرو دارد که از ابتدای سال ۱۴۰۲ راهاندازی و در دسترس عموم خواهد بود. هر یک از این طرحها پس از رونمایی به طور کامل تشریح خواهد شد.