دلیل بخشی از نوسانات نرخ ارز صادرات غیرنفتی پایین است

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: درحالی‌که رهبر معظم انقلاب بر توسعه صادرات غیر نفتی تاکید دارند، صادرات غیرنفتی پایین دلیل بخشی از نوسانات نرخ ارز است.
تصویر دلیل بخشی از نوسانات نرخ ارز صادرات غیرنفتی پایین است

به گزارش سایت خبری پرسون، حسین سلاح‌ورزی نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران امروز در همایش پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران، با بیان اینکه موضوع توسعه صادرات غیرنفتی در سال 1402 اهمیت زیادی دارد، اظهار کرد: در ملاقات فعالان اقتصادی با رهبر معظم انقلاب ، ایشان در تبیین اهمیت دستیابی به رشد اقتصادی پایدار به توسعه صادرات غیرنفتی اشاره کردند که این امر نشان از اهمیت صادرات غیرنفتی برای کشور است.

وی افزود: با توجه به نوسانات نرخ ارز در هفته‌های اخیر اهمیت صادرات غیرنفتی بیشتر مشخص مشود زیرا بخشی از این نوسانات به خاطر کمبود درآمدهای حاصل از صادرات نفتی کشور است.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به برگزاری نمایشگاه توانمندی های کشورمان با عنوان اکسپو 2023 ادامه داد: معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری از طریق برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی و برگزاری نمایشگاه در کشورهای هدف امکانپذیر است.

وی تصریح کرد: در اتاق بازرگانی برنامه‌های جدی داریم تا با تعامل با سازمان توسعه تجارت و شهرک‌های صنعتی، تسهیلات تشویقی برای حضور شرکت‌ها به‌ ویژه شرکت‌های کوچک و متوسط را برای حضور در این نمایشگاه فراهم آوریم.

بنابراین گزارش پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران که به عبارتی برای معرفی توانمندی‌های ایران در اکسپو 2023 است، در اردیبهشت‌ماه در تهران برگزار می‌شود.

467333

مطالب مرتبط