زاخارووا اظهارات وزیرخارجه اوکراین را «دروغ بزرگ» خواند

سخنگوی وزارت خارجه روسیه از اظهارات وزیرخارجه اوکراین درباره اینکه مسکو به مذاکره درباره سازش جنگ بی اعتناست، به شدت انتقاد کرد و آن را "دروغی بزرگ" دانست.

تصویر زاخارووا اظهارات وزیرخارجه اوکراین را «دروغ بزرگ» خواند

به گزارش سایت خبری پرسون، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در کانال تلگرامی خود نوشت: این روزها دیمیترو کولبا، وزیر خارجه اوکراین یکبار دیگر در مصاحبه‌ای با روزنامه‌های ایتالیایی ریپابلیکا و استامپا اظهاراتی را مطرح کرده است. وی آن دسته از ایتالیایی‌هایی را که خواهان حل مناقشه با روسیه از طریق گفت‌وگو هستند، نه در میدان جنگ، "دو رو و ریاکار" خوانده است.

وی ادامه داد: این دیدگاه چیزی نیست جز آرزوی شکست برای این کشور یعنی از "صلح خبری نیست، اوکراین در آرامش در قبر بخواب!

سخنگوی وزارت خارجه اوکراین در ادامه نوشت:‌ البته به نظر می‌رسد که کولبا این ایده را به اشتراک می‌گذارد که همواره برای مذاکره راه باز است اما از سوی روسیه تمایلی برای این کار وجود ندارد. این یک دروغ بزرگ است، چون دولت کی‌یف است که در قوانین خود مذاکره با روسیه را ممنوع اعلام کرده است.

زاخارووا همچنین افزود: کولبا پیش بینی هم کرده که در صورت شکست اوکراین، پایان اروپا رقم می‌خورد. این خوشبینانه است. در شرایط کنونی، اروپا زمانی از بین رفت که اتحادیه اروپا به واشنگتن اجازه داد نهادهای سیاسی آن را تحت کنترل قرار دهد و در نهایت به ناتو تسلیم شد.

467276