بانک بزرگ آمریکایی ورشکسته شد

بانک آمریکایی سیلیکون ولی (SVB) که در زمینه فناوری‌های جدید و استارت‌آپ‌ها فعال بوده است، روز جمعه پس از هجوم سپرده‌گذاران برای برداشت پول خود، توسط سازمان‌های ناظر این کشور تعطیل و با ورشکستگی مواجه شد.
تصویر بانک بزرگ آمریکایی ورشکسته شد

به گزارش سایت خبری پرسون، به نقل از راشاتودی، بانک آمریکایی سیلیکون ولی (SVB) که در زمینه فناوری‌های جدید و استارت‌آپ‌ها فعال بوده است، روز جمعه پس از هجوم سپرده‌گذاران برای برداشت پول خود، توسط سازمان‌های ناظر این کشور تعطیل و با ورشکستگی مواجه شد.

طبق اعلامیه شرکت بیمه سپرده فدرال (FDIC)، سازمان‌های نظارتی در کالیفرنیا کنترل سپرده‌های وام‌دهنده را در دست گرفته‌اند و دارایی‌ها را به یک نهاد تازه ایجاد شده به نام "بانک بیمه سپرده سانتا کلارا" منتقل کرده‌اند.

بانک "سیلیکون ولی" که یک بانک بزرگ برای شرکت‌های دارای پشتوانه سرمایه گذاری خطرپذیر محسوب می‌شود، در پایان سال گذشته میلادی با حدود 209 میلیارد دلار دارایی و 175.4 میلیارد دلار سپرده، شانزدهمین وام دهنده بزرگ ایالات متحده بود.

با این حال، به گفته تحلیلگران بازار، اخیراً این وام دهنده به دلیل ترس از رکود اقتصادی، افزایش نرخ بهره و کاهش عرضه اولیه در بازار تحت فشار بوده است.

این عوامل کار را برای استارت‌آپ‌ها برای جمع‌آوری وجه نقد اضافی سخت‌تر کرد و شرکت‌ها را وادار کرد که سپرده‌های خود را در این بانک و وام‌دهندگان مشابه کاهش دهند.

پیش از این در هفته جاری میلادی، بانک "سیلیکون ولی" اعلام کرده بود که با فروش دارایی‌های خود به منظور افزایش سرمایه برای جبران خروج سپرده ها، 1.8 میلیارد دلار از دست داده است و قصد دارد حدود 2.25 میلیارد دلار سهام جدید بفروشد.

با این حال، این اظهارات باعث خروج بیشتر سرمایه از این بانک شد. در نتیجه، سهام این بانک در روز پنجشنبه 60 درصد و در معاملات پیش از بازار روز جمعه 60 درصد دیگر سقوط کرد.

کارشناسان بازار می گویند، شرکت بیمه سپرده فدرال مجبور شد مداخله کند و فروش را متوقف کند، زیرا سپرده گذاران با چنان عجله ای پول خود را برداشت می کردند که ورشکستگی این بانک اجتناب ناپذیر شد.

467241