اطلاعات:

باید سیاست عقلایی عربستان را باور کنیم تا توافق پابرجا بماند

همواره باور جهانی این بود که آمریکا دست برتر در هدایت و حل و فصل منازعات بین‌المللی داشته و بدون میانداری این کشور توافق عربستان با ایران محال خواهد بود اما...
تصویر باید سیاست عقلایی عربستان را باور کنیم تا توافق پابرجا بماند

به گزارش سایت خبری پرسون، روزنامه اطلاعات نوشت: برای نخستین بار و با وجود اختلافات متنوع و چند لایه ایران و عربستان یک توافق کاملا شرقی، بدون دخالت آمریکا و اروپا به یکباره در پکن رو نمایی می‌شود.

همواره باور جهانی این بود که آمریکا دست برتر در هدایت و حل و فصل منازعات بین‌المللی داشته و بدون میانداری این کشور توافق عربستان با ایران محال خواهد بود،از این رو می‌توان اجرایی شدن این راهبرد شرقی در احیای دوباره روابط ایران و عربستان را رخ نمایی تغییرات بنیادین در نظام تصمیم‌سازی عربستان و نزدیک‌تر شدن این کشور به محور ایران،روسیه و چین ارزیابی کرد.

عربستان با این همگامی غافلگیر کننده به وضوح نشان داد به دریافت درستی از نقش و اهمیت ایران در جهت تامین مؤلفه‌های امنیت‌ساز خود دست یافته که می‌تواند با استفاده عاقلانه از این مؤلفه، مسیر توسعه و شکوفایی خود را با دشواری کمتری طی کند. به رسمیت شناختن و باورمندی عقلایی این سیاست عربستان توسط ایران، برای بقا و دوام توافق جدید، ضروری به‌نظر می‌رسد‌‎.

467205