تصویب کاهش ۱۰کیلومتری سرعت مجاز در آزادراه‌ها

کمیسیون ایمنی راه‌ها کاهش ۱۰کیلومتر سرعت مجاز در آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها را برای بازه زمانی ۲۴ اسفند تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ با هدف افزایش ایمنی تصویب کرد.
تصویر تصویب کاهش ۱۰کیلومتری سرعت مجاز در آزادراه‌ها

به گزارش سایت خبری پرسون، در یکصد و بیست و هفتمین نشست کمیسیون ایمنی راه‌های کشور گزارش آماری از تصادفات و کشته‌شدگان تصادفات در 10 ماه نخست 1401 ارایه و با توجه به رشد حدود 14درصدی کشته‌شدگان تصادفات در این دوره، بر تحلیل دقیق با هدف ریشه‌یابی چرایی افزایش تصادفات تأکید شد.

شهریار افندی‌زاده معاون وزیر راه و شهرسازی در این نشست، اظهار کرد: با توجه به در پیش بودن سفرهای نوروزی سال 1402 تشکیل ستاد نوروزی برای هرچه ایمن بودن سفرها و تلاش همگانی برای کاهش تصادفات و مدیریت هرچه بهتر ترددها در این ایام تأکید دارد.

وی ادامه داد: اطلاع‌رسانی مناسب صداوسیما برای کاهش سرعت و افزایش ایمنی سفرها می‌تواند یکی از عوامل تأثیرگذار مهم در کاهش تصادفات و به‌تبع آن کاهش کشته‌شدگان ناشی از این تصادفات باشد.

وی افزود: با توجه به زمان اندک باقیمانده تا آغاز سفرهای نوروزی همه مدیران‌کل راه و شهرسازی استانها به‌عنوان رؤسای شورای هماهنگی راه و شهرسازی استانها و سایر مدیران‌کل باید از ظرفیت‌های سازمان برای ارائه راهکارهای افزایش ایمنی و کاهش سرعت رانندگان در سفرهای نوروزی استفاده کنند.

افندی‌زاده یادآور شد: بنا به تأکید وزیر راه و شهرسازی، مقرر شد سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، 8000 کیلومتر از محورهای مواصلاتی مهم کشور و 200 نقطه پرتصادف در سطح کشور را تا قبل از شروع طرح نوروزی ایمن‌سازی، آشکارسازی و اصلاح هندسی کند.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ضرورت توجه به موضوع مهم افزایش جان‌باختگان تصادفات بر حضور فعال مدیران‌کل وزارت راه و شهرسازی در نشست‌های کمیسیون ایمنی استان‌ها، تشکیل مستمر نشست‌های کارشناسی دبیرخانه کمیسیون ایمنی راه‌ها، تولید محتوی آموزشی مرتبط با ایمنی ترافیک و لزوم برنامه‌ریزی سفرهای نوروزی سال جاری و تلاش و همکاری همه سازمان‌ها و ارگان‌های مسئول و مؤثر در کاهش تصادفات رانندگی تأکید کرد.

467129