ضرورت استفاده از انرژی اتمی برای حفظ محیط‌زیست

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: از انرژی‌های نو می‌توان در مباحث مربوط به آلایندگی‌های آب و خاک و هوا بهره برد
تصویر ضرورت استفاده از انرژی اتمی برای حفظ محیط‌زیست

به گزارش سایت خبری پرسون، علی سلاجقه در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری سازمان حفاظت محیط‌زیست و سازمان انرژی اتمی اظهارداشت: از انرژی‌های نو می‌توان در مباحث مربوط به آلایندگی‌های آب و خاک و هوا بهره برد و در مسائل مربوط به آنچه که به بیماری‌های حیات وحش مخصوصاً گونه‌های در خطر انقراض است نیز می‌توان استفاده کرد که قطعاً محیط زیست ما را ارتقا می‌دهد.

وی اعلام کرد: رئیس جمهوری همواره تاکید دارد که مجموعه دولت باید با هم صحبت و گره‌ها را باز کنند که نشست امروز در همین راستا است. به دلیل مشکلات و چالش‌های مربوط به محیط زیست کشور باید تمام مجموعه‌ها دست به دست هم بدهند تا وضعیت محیط زیست کشور بهبود یابد.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست با اشاره به اینکه بر اساس اصل پنجاهم قانون اساسی حفاظت از محیط زیست یک وظیفه عمومی است و رهبر معظم انقلاب هم همواره بر آن تاکید دارند، گفت: حدود یک دهه پیش برخی کشورها همواره از ما می‌پرسیدند که چرا دنبال انرژی اتمی هستید؟ جواب می‌دادیم که هدف ما آن چیزی نیست که در ذهن شما می‌گذرد، ما انرژی اتمی را برای مقاصد صلح آمیز می‌خواهیم که در خدمت بشریت باشد.

سلاجقه تصریح کرد: یکی از کاربردهای اصلی در جهت صلح و ارتقا سلامت بشریت و پایداری سبک زندگی سالم برای انسان محیط‌زیست است که با استفاده از پتانسیل انرژی اتمی می‌توان شرایط محیط زیست را بهبود بخشید. در کشور به انرژی پاک نیاز داریم بنابراین باید به سمت سوخت‌های پاک و کاهش سوخت فسیلی برویم، جهان تصمیم گرفته که به سمت کربن صفر برود ما هم باید به این سمت حرکت کنیم.

منبع: مهر

467109