افت ۸۴۵ واحدی شاخص بورس در نخستین روز کاری هفته

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز شنبه، ۲۰ اسفندماه با ۸۴۵ واحد کاهش در ارتفاع یک میلیون و ۸۱۶‌ هزار واحدی ایستاد.
تصویر افت ۸۴۵ واحدی شاخص بورس در نخستین روز کاری هفته

به گزارش سایت خبری پرسون، شاخص هم‌وزن با سه هزار و ۶۰۷ واحد افزایش به ۵۴۹ هزار و ۲۶۴ واحد و شاخص قیمت با ۲ هزار و ۱۳۷ واحد رشد به ۳۲۵ هزار و ۳۵۴ واحد رسید.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۱۴ میلیارد و ۸۷۹ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۶۵۹ هزار و ۴۸۸ میلیارد ریال معامله شد.

همچنین بانک ملت (وبملت) با یک هزار و ۹۲۹ واحد، بانک پاسارگاد (وپاسار) با ۸۶۲ واحد، بانک تجارت (وتجارت) با ۷۵۵ واحد، ایران خودرو (خودرو) با ۵۶۶ واحد، سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی (وصندوق) با ۵۶۵ واحد و بانک صادرات ایران (وبصادر) با ۴۰۵ واحد و بانک پارسیان (وپارس) با ۳۷۸ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۲ هزار و ۵۹۴ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با یک هزار و ۷۴۰ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۹۹۵ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۷۹۸ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۴۱۸ واحد و شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۴۰۰ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس همراه شد.

بر پایه این گزارش، امروز نماد شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، بانک ملت (وبملت)، زامیاد (خزامیا)، ایران خودرو (خودرو)، بورس اوراق بهادار تهران (بورس) بانک تجارت (وتجارت) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۲ میلیارد و ۱۲۳ میلیون برگه سهم به ارزش هشت هزار و ۲۲۵ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۳۷ واحد افزایش داشت و به ۲۳ هزار و ۸۳ واحد رسید.

در این بازار بیش از هشت میلیارد و ۱۹۰ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۳۲۸ هزار و ۷۹۸ نوبت بود.

فرابورس ایران (فرابورس)، مدیریت انرژی تابان هور (وهور)، بیمه کوثر (کوثر)، سیمان ساوه (ساوه)، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا) و بیمه سامان (بساما) تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.

همچنین پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، پویا زرکان آق دره (فزر)، کلر پارس (کلر)، زغال سنگ پرورده طبس (کزغال) و گروه انتخاب الکترونیک آرمان (انتخاب) با تاثیر منفی بر این شاخص همراه بودند.

منبع: ایرنا

466888