توافق ایران و عمان در حوزه افزایش صادرات فرآورده‌های نفتی

تفاهمنامه افزایش همکاری‌های ایران و عمان در حوزه افزایش صادرات فرآورده‌های نفتی، محصولات پتروشیمی و توسعه میادین نفت و گاز با حضور وزیر نفت و وزیر انرژی و منابع معدنی عمان امضا شد.
تصویر توافق ایران و عمان در حوزه افزایش صادرات فرآورده‌های نفتی

به گزارش سایت خبری پرسون، آقای جواد اوجی وزیر نفت کشورمان پس از دیدار با سلیم بن‌ناصر العوفی وزیر انرژی و منابع معدنی عمان، با اشاره به مذاکرات پیشین با همتای عمانی در مسقط و تهران و برگزاری جلسات کارشناسی متعدد با وزارت انرژی این کشور، گفت: در جلسه امروز، در ارتباط با توسعه میادین نفتی و گازی، سرمایه گذاری در حوزه پتروشیمی و پتروپالایشگاه‌ها مذاکراتی انجام شد.

وی افزود: با توجه به ظرفیت‌های نفتی و گازی که جمهوری اسلامی و عمان دارند، توافقات خوبی در حوزه توسعه میادین نفتی و گازی، سرمایه گذاری در بخش پایین دست یعنی حوزه پتروپالایشگاه‌ها و پتروشیمی و همچنین صادرات فرآورده‌های نفتی و محصولات پتروشیمی در دستور کار قرار گرفت.

آقای اوجی تاکید کرد: تفاهمنامه‌ای نیز در این حوزه امضا شد تا با توجه به ظرفیت‌های موجود، شاهد افزایش صادرات فرآورده‌های نفتی و محصولات پتروشیمی و توسعه میادین نفت و گاز همراه با کشور عمان باشیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار صداوسیما درباره ارائه جزئیات این تفاهمنامه نیز گفت: امروز مقدمات مذاکرات صورت گرفت و بحث که جدی‌تر شد، اطلاعات را به سمع و نظر مردم خواهیم رساند.

466651

مطالب مرتبط