پرسون گزارش می دهد؛

دریافت وام بانک رسالت با اعمال شاقه

این روزها به نعمت فناوری ارائه خدمات بانکی به شکل اینترنتی شده است و یکی از نخستین بانک های کشور که به این سمت و سو رفته بانک قرض الحسنه رسالت است؛ اما همچنان خدمات رسانی در این بانک برای دریافت تسهیلات کاری دشوار است.
تصویر دریافت وام بانک رسالت با اعمال شاقه

به گزارش سایت خبری پرسون؛ این روزها بانک رسالت برعکس سایر بانک های کشور به شکل فیزیکی فعالیت ندارد و به نوعی با حذف شعبه بانکی کمک بسزایی با خروج سرمایه بانک ها از املاک در اختیار شده اند و کاملا خدمات به شکل نوین و الکترونیکی ارائه می شود.

حتی این بانک برای افتتاح حساب نیز دیگر به شکل سنتی و حضوری اقدام نمی کند و کاملا الکترونیکی خدمات ارائه می دهد؛ یکی از ویژگی های این بانک این است که در صورتی که مشتری این بانک سوال و خواسته ای از بانک داشته باشد می تواند به شکل 24 ساعته با شماره تماس 4747 با کارشناسان این بانک ارتباط بگیرد و راهنمایی مناسبی صورت خواهد گرفت.

اما روند دریافت تسهیلات در این بانک کمی پیچیده تر از آن است که بسیاری تصور دارند، به این شکل که نخست مشتریان باید به سامانه ای به نام پیشخوان رسالت مراجعه کنند و بعد از رویت میزان امتیاز وام به سایت دیگری معروف به مرات مراجعه و نهایتا به سایت سوم اینترنت بانک رسالت مراجعه کنند که این سه مرحله به نوعی موجب طولانی شدن و پیچیدگی روند خدمات بانکی این بانک شده است.

افتتاح حساب به سختی

شاید بسیاری از هموطنان بر این باور هستند که در بانک رسالت افتتاح حساب بسیار راحت است؛ اما مشتریان این بانک برای افتتاح حساب باید یک روند طولانی را طی کنند.

روندی که شاید هر مشتری چندین بار با سامانه 4747 بانک رسالت تماس می گیرد تا کارشناسان این بانک آموزش هایی را ارائه دهند.

از سوی دیگر به شکل تصویری باید احراز هویت شوند که خود این امر کمی طولانی خواهد بود.

تغییر در روش اینترنت بانک

طبق اطلاعی که به دست خبرنگار اقتصادی پرسون رسیده است؛ در گذشته کاربران به راحتی می توانستند از طریق کامپیوتر ساده نیز وارد اینترنت بانک شان شوند و روند اداری آن را بگذرانند؛ اما رفته رفته به جای اینکه این بانک خدمات خود را کمی آسوده تر کند کاربران باید حتما برای احراز هویت به شکل تصویری تائید شوند که این امر مشکلاتی را برای بسیاری از کاربران به وجود آورده است؛ اما انتظار مراجعه کنندگان این است که این نوع خدمات به راحتی امکان پذیر باشد.

گزارشی از: سیاوش پارسا

466454