آغاز طرح ملی «منتظران ظهور» از امروز

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: طرح ملی «منتظران ظهور» به مناسبت نیمه شعبان و خدمت رسانی به زائران در استان قم از امروز آغاز می شود.
تصویر آغاز طرح ملی «منتظران ظهور» از امروز

به گزارش سایت خبری پرسون، بابک محمودی گفت: طرح ملی منتظران ظهور به مناسبت نیمه شعبان و برای خدمات‌رسانی به زائران از امروز ۱۶ اسفند تا ۱۹ اسفندماه به مدت ۴ روز در استان قم اجرا می‌شود.

وی افزود: در این برنامه ۲۷ پایگاه امداد و نجات شامل ۷ پایگاه ثابت، یک مرکز Eoc، یک پست فرماندهی حادثه و یک پست درمانی پیشرفته در صحنه حاضر هستند.

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر بیان کرد: ۳۳۱ تیم عملیاتی شامل ۱۶۷ تیم امداد و نجات، ۱۰۵ تیم درمان، ۶ تیم پشتیبانی و منابع انسانی، ۲۶ تیم داوطب، و ۲۱ تیم جوانان ارائه خدمات امدادی به زائران را به عهده دارند.

او افزود: ۵ استان خوزستان، مازندران، همدان، قزوین و تهران در اجرای طرح منتظران ظهور مشارکت دارند.

محمودی در خصوص تأمین لجستیک امداد و نجات هلال احمر برای اجرای این طرح افزود: ۲ دستگاه کامیونت، یک دستگاه آشپزخانه سیار، یک دستگاه ارتباطات، ۲ دستگاه مینی بوس، ۹ دستگاه کمک دار سبک، ۵ دستگاه اتوبوس لانس، یک دستگاه تریلی، بالگرد یک فروند و ۱۰ دستگاه خودرو نجات به کارگیری شده است.

این مقام مسئول در هلال احمر اضافه کرد: جمعیت هلال احمر استان تهران به عنوان استان معین ۳۰ امدادگر و نجاتگر با تجهیزات انفرادی و عملیاتی ۳ دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، یک دستگاه خودرو ارتباطات و یک دستگاه خودروی نجات را اعزام کرده است.

وی در خصوص خدمات اسکان اضطراری بیان کرد: ۲ عدد چادر راپال، دپوی ۵۰۰ دستگاه چادر تیپ ۲ و ۳ جهت اسکان اضطراری در مسجد مقدس جمکران برپا می‌شود.

گفتنی است؛ یک پایگاه شامل تیم‌های آنست و ۲ فروند بالگرد برای امداد هوایی و ۲ تیم واکنش سریع در این عملیات مشارکت دارند.

منبع: مهر

466327