عامل اصلی قتل «محمودرضا جعفرآقایی» دستگیر شد

وکیل اولیای دم پرونده قتل جعفرآقایی گفت: خوشبختانه عامل اصلی عملیات اجرایی این جنایت هولناک با تلاش قابل تحسین کارآگاهان اداره آگاهی شهرستان شاهرود دستگیر شد.
تصویر عامل اصلی قتل «محمودرضا جعفرآقایی» دستگیر شد

به گزارش سایت خبری پرسون، رسول کوهپایه‌زاده از دستگیری عامل اصلی قتل محمودرضا جعفرآقایی، وکیل دادگستری خبر داد و گفت: در خصوص آخرین وضعیت پرونده قتل مرحوم جعفرآقایی، وکیل دادگستری که در بامداد روز عاشورا و در مقابل چشمان همسر و فرزند پنج ساله خود به ضرب گلوله به قتل رسید و مایه حزن و نگرانی جامعه وکالت شد، به اطلاع می‌رسانم خوشبختانه عامل اصلی عملیات اجرایی این جنایت هولناک با تلاش قابل تحسین کارآگاهان اداره آگاهی شهرستان شاهرود دستگیر شد و روند تحقیقات در مسیر مناسبی قرار گرفت.

وکیل اولیای دم پرونده قتل جعفرآقایی خاطرنشان کرد: به‌عنوان وکیل اولیای دم، قبلاً طی درخواستی از محضر ریاست محترم قوه قضائیه تقاضای ورود به پرونده را کردم و اینک لازم می‌دانم از اجابت تظلم‌خواهی و فریادرسی از سوی ایشان که با ورود دادخواهانه و صدور دستورات مقتضی به مرجع مربوطه و تاکید بر پیگیری سریع و قاطع موضوع و مطالبه گزارش مستمر از روند پرونده مانع از تضییع خون به ناحق ریخته همکار مظلوم ما شدند، قدردانی کنم.

وی تصریح کرد: این مهم نه تنها مرهمی بر داغ دل پدر سالخورده، همسر و فرزند پنج ساله مقتول است؛ بلکه تا حدی موجب آرامش خاصر و امنیت روانی وکلای دادگستری به‌عنوان بال فرشته عدالت می‌شود.

کوهپایه‌زاده خاطرنشان کرد: نکته بسیار مهم و اساسی این است که آمر اصلی قتل هنوز به سرپنجه عدالت سپرده نشده و با توجه به دلایل قاطع و متقن در پرونده آمر اصلی قتل، موکل سابق همکار مقتول است که با صدور کیفرخواست به اتهام اخلال عمده و کلان در نظام اقتصادی کشور و پولشویی به ارزش بیش از هزار میلیارد تومان در زندان به سر می‌برد.

وکیل اولیای دم پرونده قتل جعفرآقایی اظهار کرد: جنایت‌کاران از بیم آشکار شدن ابعاد گسترده فعالیت‌های مجرمانه مربوط به پولشویی در ابتدا همکار مرحوم را عزل و سپس دستشان به خون وکیل معزول مقتول آلوده شد.

وی با بیان اینکه ذی‌نفع اصلی این جنایت شخصی است که میزان مبلغ پولشویی واقعی وی بسیار بیش از عدد مندرج در کیفرخواست صادره برای وی است، اذعان کرد: این فرد طی فایل صوتی از زندان اوین قبلاً همکار مرحوم را صراحتاً و با لحن مصمم تهدید به مرگ کرده که صحت انتساب این فایل صوتی از سوی مرکز تشخیص هویت و کشف علمی جرایم بررسی و مورد تأیید قرار گرفته است.

کوهپایه‌زاده ضمن تشکر از زحمات بازپرس و دادستان پرونده عنوان کرد: طی لایحه‌ای به‌عنوان وکیل مدافع اولیای دم درخواست کردیم فرد مذکور به اتهام آمریت در قتل عمد مرد مسلمان در ماه حرام تحت تعقیب قرار گیرد، تا شناسایی آمر اصلی این جنایت ابتر نماند.

منبع: مهر

466027