عضو شورای شهر تهران؛

ساخت و ساز در اطراف باغ گیاه شناسی باعث نابودی آن می شود

عضو شورای شهر تهران با اشاره به ساخت برج‌ها در اطراف باغ گیاه‌شناسی گفت: این امر منجر به کاهش سفره‌های آب زیر زمینی، از بین رفتن بافت باغ، بروز آلودگی و مشکل در حفظ گونه‌های در معرض انقراض می‌شود که باید به چالش های این باغ رسیدگی شود.
تصویر ساخت و ساز در اطراف باغ گیاه شناسی باعث نابودی آن می شود

به گزارش سایت خبری پرسون، زهرا شمس احسان عضو شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور یکصد و سی و سومین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به ضرورت رسیدگی به چالش‌های باغ گیاه‌شناسی گفت: این مجموعه با ۱۴۵ هکتار در سال ۹۵ در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

وی ادامه داد: در سال ۸۸ بخشی از این باغ به شهرداری تهران واگذار شد و در سال ۹۱ در بخشی از زمین اطراف این باغ ساخت مجموعه مسکونی ۳۰ واحدی کلید خورد که اکنون درحال گودبرداری است اما هنوز اقدام خاصی در راستای مدیریت این چالش انجام نشده است.

شمس احسان با بیان اینکه مکاتباتی با دولت و سازمان محیط زیست برای جلوگیری از ساخت انجام شده گرفته که هنوز به نتیجه نرسیده است گفت: ساخت این برج‌ها منجر به کاهش سفره زیر زمین، ازبین رفتن بافت باغ، بروز آلودگی، بروز مشکل در حفظ گونه‌های در معرض انقراض می‌شود و هنوز هیچ ساز و کار مناسبی برای رسیدگی به این باغ انجام نشده است.

منبع: مهر

466004