لیورپول-منچستریونایتد؛ جنگ همیشه تماشایی

جو شگفت‌انگیز آنفیلد امشب پذیرای رقبای همیشگی، لیورپول و منچستریونایتد است در دیداری که انگیزه‌های فراوانی برای هر دو تیم دارد.
تصویر لیورپول-منچستریونایتد؛ جنگ همیشه تماشایی

به گزارش سایت خبری پرسون، جو شگفت‌انگیز آنفیلد امشب پذیرای رقبای همیشگی، لیورپول و منچستریونایتد است در دیداری که انگیزه‌های فراوانی برای هر دو تیم دارد. دو غول فوتبال انگلیس با روحیه خوبی به این مسابقه آمده‌اند، قرمزها با ۲ گل ولورهمپتون را برده‌اند و شیاطین سرخ در جام حذفی ۳ بر یک از سد وستهام گذشته‌اند.

اگرچه تماشای جدال رقبای آشنا همیشه جذاب است اما لیورپول و ولوز چهارشنبه شب برای چهارمین بار در سال جدید به مصاف یکدیگر رفتند، دو بازی در جام حذفی و دو تا در لیگ برتر که این آخری را میزبان با گل‌های ویرجیل فان‌دایک و محمد صلاح برد تا تیم یورگن کلوپ بعد از نتایج بد مقابل کریستال پالاس و رئال مادرید حال بهتری پیدا کند. البته رتبه ششم تیم بی‌ثبات لیورپول که از ۱۲ بازی آخرش تنها چهار برد به دست آورده، لرزان است.

با وجود این قدرت تیم در آنفیلد کم نشده؛ قرمزها از ۳۵ بازی خانگی آخرشان در این ورزشگاه یک باخت داشته‌اند، در پنج بازی آخر ۱۳ امتیاز گرفته‌اند و در سه تای آخر کلین‌شیت کرده‌اند. این تیم که برای چهارمین بار پیاپی در لیگ مقابل ولوز کلین‌شیت کرد، همچنین در هفت بازی آخر خود با بیگ سیکس در آنفیلد شکست نخورده است.

منچستریونایتد به دنبال تکرار دبل لیورپول در جام اتحادیه و جام حذفی فصل 2022-2021 در این فصل است و بعد از پیروزی یکشنبه گذشته مقابل نیوکاسل به یک‌چهارم‌نهایی جام حذفی مقابل فولام رسیده ضمن اینکه امیدهایش را برای قهرمانی در لیگ برتر و لیگ اروپا نیز زنده نگه داشته است. یونایتد بعد از پیروزی 3 بر صفر مقابل لسترسیتی در لیگ برتر بازی نکرده اما جایگاه سومی‌اش امن است. لیورپول هم حداقل در لیگ دفاع خوبی دارد اما میزبان تیمی است که در 12 بازی آخرش در رقابت‌های مختلف حداقل دو گل زده و با کسب 23 امتیاز بعد از جام جهانی رکورددار است. از طرف دیگر راه آسانی در پیش ندارند و در خارج از خانه 20 گل خورده‌اند در برابر 17 گل زده و در هفت بازی آخرش در زمین بیگ سیکس موفق به پیروزی نشده‌اند. یونایتد بعد از سه باخت تحقیرآمیز پیاپی برابر لیورپول که در آن حداقل سه گل خوردند، در مرداد به طلسم ناکامی برابر این تیم پایان داد و 2 بر یک برنده شد هر چند از اوایل دوران کار کلوپ یعنی ژانویه 2016 با سه امتیاز از آنفیلد برنگشته‌اند، وین رونی تنها گل آن بازی را زد.

نباید انتظار خبر شگفت‌انگیزی درباره مصدومان لیورپول داشت و تیاگو آلکانتارا، لوییس دیاس، جو گومز و کالوین رمزی به این بازی نمی‌رسند. نبی کیتا هم مصدومیت جزئی دارد اگرچه او که تا چند ماه دیگر بازیکن آزاد می‌شود، اصلاً قرار نبود در ترکیب اصلی باشد. انتظار آرتور ملو برای نخستین بازی در لیگ برتر نیز همچنان ادامه دارد.

اما دست کلوپ به خصوص در حمله باز است و دیوگو ژوتا با وجود بازی خوبش برابر تیم سابقش، ولوز احتمالاً برای سومین بار در طول یک هفته در ترکیب اصلی قرار نمی‌گیرد و کودی خاکپو شاید برگردد. صلاح هم اگر یک گل بزند به رکورد 128 گل رابی فاولر در لیگ برتر برای لیورپول می‌رسد.

هاروی الیوت و کاستاس سیمیکاس شاید با تصمیمی سختگیرانه جای خود را به دو بازیکن قدیمی تیم، آندرو رابرتسون و جوردن هندرسون بدهند.

منچستریونایتد هم چند غایب دارد، آنتونی مارسیال، دونی فان دبیک و کریستین اریکسن ضمن اینکه احتمال بازگشت میسون گرینوود به ترکیب اصلی تقریباً صفر است. جیدون سانچو و لوک شاو هم در جام حذفی بازی نکردند و شاید به این بازی برسند. لیساندرو مارتینس، رافائل واران، کاسمیرو، فرد، آرون وان بیساکا و مارکوس رشفورد که در جام حذفی روی نیمکت بودند، شاید به ترکیب اصلی برسند که آخری اگر گل بزند، چهارمین بازیکن بعد از اریک کانتونا، کریستیانو رونالدو و رود فان نیستلروی می‌شود که در شش بازی پیاپی لیگ برتر گل زده است.

منبع : روزنامه ایران

465949