امارات خروج از اوپک را تکذیب کرد

گزارش وال‌استریت ژورنال در مورد احتمال خروج امارات از اوپک جهت افزایش تولید، از سوی منابع آگاه رد شده است.
تصویر امارات خروج از اوپک را تکذیب کرد

به گزارش سایت خبری پرسون، به نقل از رویترز، گزارش مبنی‌بر احتمال خروج امارات از اوپک کاملاً رد شده‌است. وال‌استریت ژورنال در اولین ساعات روز جمعه گزارش داده بود امارات درگیر مشاجرات داخلی درمورد ترک سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) است.

این گزارش قیمت نفت را 2 دلار در هر بشکه پایین آورد، چون تحلیلگران نگران بودند این اتفاق بر قرارداد کاهش تولید اوپک پلاس تأثیر بگذارد.

اما منابع آگاه خبر داده‌اند که این گزارش وال‌استریت قطعاً اشتباه بوده‌است. نفت کاهش قیمت پس‌از انتشار این خبر را جبران کرد و بیش از 1 دلار افزایش یافت.

امارات یکی از مهم‌ترین اعضای اوپک و سومین تولیدکننده بزرگ این گروه پس‌از عربستان و عراق است. این کشور یکی از معدود اعضای اوپک با ظرفیت تولید قابل‌ملاحظه‌ است که ازین ظرفیت بطور کامل استفاده نمی‌شود.

اوپک روسیه و سایر کشورهای غیرعضو اوپک در ائتلاف اوپک پلاس قراردادی برای کاهش 2 میلیون بشکه‌ای تولید امضا کرده‌اند که حدود 2 درصد از تقاضای جهانی برای نفت را شامل می‌شود و قرار است در سال جاری میلادی از بازار حمایت کند.

هنوز هیچکدام از مقامات رسمی امارات اظهار نظری نکرده‌اند، اما اظهارات سهیل المزروعی وزیر انرژی این کشور در سال گذشته میلادی مبنی‌بر افزایش ظرفیت تولید، به‌معنای خروج امارات از اوپک نیست.

465800