ادعای مدیریت با پول دولت!

دولت به باشگاه کمک کند و این پول را به باشگاه قرض بدهد تا پرونده بسته شود.
تصویر ادعای مدیریت با پول دولت!

به گزارش سایت خبری پرسون، داود مختاریانی در یادداشتی نوشت: علی فتح ا… زاده مدیر عامل استقلال در برنامه ورزشی تلویزیونی گفت اگر باشگاه استقلال تا ۱۰ فروردین ۱۴۰۲ صد میلیارد تومان به حساب استراماچونی واریز نکند با محرومیت و جریمه سنگینی مواجه خواهد شد.

وی بارها تأکید کرد که دولت به باشگاه کمک کند و این پول را به باشگاه قرض بدهد تا پرونده بسته شود.

مدیرعامل استقلال در پاسخ به سئوال مجری برنامه که پرسید «چرا وقتی مدیریت باشگاه استقلال را پذیرفتید پول استراماچونی که هر روز به آن جریمه تعلق می‌گیرد را با رقم بسیار پایینتر پرداخت نکردید؟»، گفت:«من وقتی وارد استقلال شدم به من گفتند ۳۵۰ میلیارد تومان در حساب باشگاه پول هست. در آن زمان مبلغ پرداختی به استراماچونی ۵۰ میلیارد تومان بود و من به امور مالی گفتم از حساب باشگاه ۵۰ میلیارد تومان به حساب استراماچونی بریزید تا پرونده مختومه شود ولی امور مالی گفت در حساب باشگاه هیچ پولی نداریم»!

قبل از اینکه دنبال مقصر این ماجرا بگردیم ابتدا به این نکته توجه کنیم که پست‌های مدیریتی در ورزش با چه چرخه فاجعه باری جابجا می‌شوند!

آجرلو(مدیرعامل سابق استقلال) تا آخرین ساعت، خودش هم خبر نداشت برکنار شده است و فتح ا… زاده در عرض چند ساعت جانشین وی شد.

چطور کسی حاضر به قبول مدیریت تشکیلاتی می‌شود که از وضع مالی آن خبر ندارد؟ آیا منطقی است که بعد از نشستن روی صندلی ریاست متوجه بی پولی باشگاه بشود؟

دلیل همه ریخت و پاش‌های باشگاه‌های دولتی، پاسخگو نبودن مدیران برای عملکردشان است.

طبق صحبت‌های فتح ا… زاده، امسال ۷۰۰ میلیارد تومان با توجه به فروش سهام به حساب باشگاه واریز شده و همه این پول قبل از مدیریت وی هزینه شده است.

چرا تا همین امروز معلوم نشده این حجم سنگین پول در چند ماه دقیقا کجا خرج شده که امروز حساب باشگاه خالی شده است؟

چرا در وزارت ورزش که مالک باشگاه استقلال است هیچکس پیگیر محل هزینه این ۷۰۰ میلیارد تومان نشده است؟

چرا مدیران استقلال وقتی چنین پول هنگفتی در حساب باشگاه بود، پول استراماچونی را ندادند تا مبلغ ۱۲ میلیارد ابتدایی تبدیل به ۱۰۰ میلیارد امروز نشود؟ و چندین سئوال دیگر.

فتح ا… زاده تقاضای گرفتن وام ۱۰۰ میلیاردی برای پرداخت طلب استراماچونی را دارد تا مشکل حل شود. او به خوبی می‌داند قرار نیست بابت پس دادن این پول به زحمت بیفتد. همانطور که آجرلو هم بابت هزینه‌های سرسام آور زمان مدیریت خود به کسی جواب نداد و رفت.

دلیل اینکه وقتی باشگاه شماره حساب برای واریز کمک هوادار اعلام می‌کند و هوادار به آن توجه نمی‌کند دقیقاً همین غیر شفاف بودن مدیریت است.

شکی نیست اگر مدیران باشگاه‌های قرمز و آبی شفاف عمل کنند، وقتی دچار مشکل شوند، در چند ساعت هواداران میلیاردها تومان پول به حساب باشگاه واریز خواهند کرد.

منبع: اطلاعات

465370