دختر رهبر کره شمالی جانشین او خواهد شد؟

صحبت درباره جانشینی دختر رهبر کره شمالی طبق نظر وزیر اتحاد مجدد دولت کره جنوبی هنوز بسیار زود است.

تصویر دختر رهبر کره شمالی جانشین او خواهد شد؟

به گزارش سایت خبری پرسون،وزیر اتحاد مجدد دولت کره جنوبی در سخنانی گفت که صحبت درباره جانشینی دختر رهبر کره شمالی به جای پدرش زود است.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کوون یانگسه، وزیر اتحاد مجدد دولت کره جنوبی که مسئول امور مربوط به کره شمالی در سئول است، در این باره گفت: زود است که درباره به ارث رسیدن قدرت کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی به کیم جو آئه، دخترش صحبت شود.

وی تصریح کرد: حتی اگر کره شمالی در حال مهیا شدن برای انتقال قدرت به کیم جو آئه باشد، این سؤال مطرح خواهد شد که آیا وی می‌تواند سیستم کره شمالی که متمرکز بر ارتش است را رهبری کند.

یانگسه ادامه داد: در هر صورت، کره شمالی نشانه‌های واضحی از خود نشان می‌دهد مبنی بر اینکه برای نسل چهارم جانشینی قدرت آماده می‌شود، و من معتقد هستم نظارت بر اینکه آیا کیم جو آئه جانشین خواهد شد یا خیر، کار درستی باشد.

وی در ادامه در خصوص اینکه آیا کیم جونگ اون پسری دارد یا خیر نیز گفت: آنچه اکنون می‌توان به طور رسمی در مورد آن صحبت کرد این است که رهبر کره شمالی یک دختر به نام کیم جو آئه و یک پسر یا دختر کوچکتر دارد و مشخص نیست که آیا او یک پسر بزرگتر دارد یا خیر.

اخیرا پس از حاضر شدن کیم جو آئه، دختر حدودا ۱۰ ساله کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی به همراه پدرش در یک مراسم رژه بزرگ نظامی در پیونگ یانگ و انتشار خبر صدور تمبر با تصویر او در این کشور، گمانه‌زنی‌ها درباره جانشینی او تشدید شده است.

کره شمالی در ماه نوامبر با اعلام اینکه کیم جو آئه همراه با پدرش ناظر بر آزمایش یک موشک بالستیک قاره پیما بوده، از او رونمایی کرد. او از آن زمان تاکنون چند بار دیگر در ملاء عام ظاهر شده است که از جمله آنها یک رژه نظامی بود که چند روز پیش برگزار شد.

رسانه‌های دولتی کره شمالی از او به عنوان "محبوب‌ترین" یا "محترم‌ترین" فرزند کیم یاد و عکس‌ها و ویدیوهای زیادی از او که نزدیکی‌اش به پدرش را نشان می‌دهد، منتشر کرده‌اند.

همچنین چند روز قبل نیز هشت تمبر پستی جدید در کره شمالی رونمایی شد که روی پنج تای آنها تصویر کیم جو آئه نقش بسته بود. دختر کیم جونگ اون در مراسم رونمایی از این تمبرها حضور داشت.

سازمان اطلاعات ملی کره جنوبی بعد از اولین حضور کیم جو آئه در برابر انظار عمومی نشستی با قانونگذاران این کشور داشت و به گفته برخی از قانونگذاران حاضر در این نشست برگزار شده در پشت درهای بسته، این سازمان اعلام کرده که کیم جو آئه دومین فرزند کیم جونگ اون است.

این سرویس اطلاعاتی بعدا اعلام کرد که معتقد است کیم جونگ اون با بردن دخترش به مراسم‌های عمومی قصد دارد به مردم عزم خود را برای واگذاری قدرت به یکی از فرزندانش در آینده نشان دهد، هرچند که این سازمان ارزیابی کرد در ظاهر طوری نشان داده نمی‌شود که کیم جو آئه قرار است جانشین پدرش شود.

منبع:ایسنا

465318