آماده باش هلال احمر در پی آلودگی هوای البرز

مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز از آماده باش تیم های امدادی این استان با توجه به افزایش آلاینده ها و کاهش کیفیت هوا در مناطق مختلف این استان خبر داد و گفت: هموطنان در صورت هرگونه نیاز امدادی جاده ای با سامانه ۱۱۲ هلال احمر تماس حاصل کنند.
تصویر آماده باش هلال احمر در پی آلودگی هوای البرز

به گزارش سایت خبری پرسون، محمد باقر خلفی روز سه شنبه اظهار کرد: تیم های امدادی در آزادراه کرج - قزوین در محدوده این استان برای امدادرسانی به هموطنان مستقر هستند.

وی اضافه کرد: همچنین ۲ دستگاه آمبولانس و تجهیزات کامل در محل های تعیین شده مستقر شدند که مسافران در صورت نیاز درمانی می توانند به این ایستگاه ها در جاده های استان البرز مراجعه کنند.

خلفی خاطرنشان کرد : علاوه بر ایستگاه های سیار، ۱۶ پایگاه امداد جاده ای و شعبه هلال احمر نیز به مسافران خدمات امدادی ارایه می کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز افزود: داروخانه این جمعیت به منظور پیشگیری و جلوگیری از خطرات ناشی از آلودگی هوا داروهای مخصوص بیماران ریوی و حملات قلبی را تامین کرده است.

خلفی از مردم خواست در صورت هرگونه نیاز امدادی جاده ای با سامانه ۱۱۲ هلال احمر تماس حاصل کنند.

روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز نیز پیش تر اعلام کرد: کیفیت هوای بیشتر شهرستان های این استان در وضعیت هشدار قرار گرفته و برای گروه های حساس ناسالم شده است.

بر اساس اعلام ایستگاه های سنجش آلودگی هوا، شاخص بر خط کیفیت هوا (ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون) در شهرستان های اشتهارد، ساوجبلاغ، کرج و نظرآباد به ترتیب بر روی اعداد ۱۰۴، ۱۲۵، ۱۴۳ و ۱۰۳ قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش شاخص آلودگی در شهرستان فردیس نیز ۸۹ و بیانگر قابل قبول بودن کیفیت هوا در این منطقه است.

مطابق با تعریف شرکت کنترل کیفیت هوا "شاخص اندازه گیری آلودگی هوا بر اساس استاندارد EPA که در بسیاری از کشورهای دنیا و از جمله ایران مورد استفاده است دارای تقسیم بندی زیر است: ۰تا ۵۰ پاک، ۵۱تا ۱۰۰ سالم، ۱۰۱تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای همه، ۲۰۰ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم، ۳۰۰ تا ۵۰۰ خطرناک.

منبع: ایرنا

465216