طرح ویژه دو ماهه نظارتی فارس برای نوروز و ماه مبارک رمضان

مدیرکل تعزیرات حکومتی فارس از آغاز طرح ویژه نظارتی ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در سطح استان خبر داد و گفت: با توجه به شرایط خاص بازار، تدابیری اتخاذ شده تا امسال گشت‌های مشترک نظارتی تشدید و تعداد روسای شعب حاضر در کشیک نیز افزایش داشته باشند.
تصویر طرح ویژه دو ماهه نظارتی فارس برای نوروز و ماه مبارک رمضان

به گزارش سایت خبری پرسون، غلامرضا سالاری مدیرکل تعزیرات حکومتی فارس اظهار داشت: همزمان با روز‌های پایانی سال و فرا رسیدن ایام نوروز، طرح ویژه نظارتی تعزیرات حکومتی از هشتم اسفند ماه آغاز و به مدت دو ماه تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: با توجه شرایط خاص بازار، تدابیری اتخاذ شده تا امسال گشت‌های مشترک نظارتی تشدید و تعداد روسای شعب حاضر در کشیک نیز افزایش داشته باشند.

دبیر کمیسیون تنظیم بازار استان اظهار داشت: با نوساسات ارزی در ماه‌های اخیر شاهد فراز و نشیب‌هایی در بازار هستیم که در این راستا بر حضور میدانی در جهت برخورد با متخلفین تاکید شده و همچنین مقرر شده بر اساس مصوبه سران محترم قوا و افزایش اختیارات تعزیرات، میزان جریمه‌ها در پرونده‌های متشکله افزایش و اختیار پلمپ واحد‌های صنفی متخلف نیز قبل از صدور رای نهایی داده شده است.

سالاری افزود: با توجه به ورود حجم قابل توجه مسافران نوروزی به استان، گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی به منظور پیشگیری از وقوع تخلفات و نظارت بر ارائه خدمات به مسافرین در مراکز تجاری پرتردد و اماکن سیاحتی حضور فعال دارند و بدین منظور مکان‌هایی همچون حافظیه، سعدیه، تخت جمشید، نقش رستم و ... تحت رصد گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی استان است و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، پرونده تعزیراتی در محل تشکیل و احکام قاطع و بازدارنده صادر و متخلفان اعمال قانون خواهند شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس با بیان اینکه بعد نظارتی طرح مذکور با همکاری سازمان جهاد کشاورزی، صمت، اتاق اصناف، دانشگاه علوم پزشکی و ... انجام می‌شود، عنوان کرد: نظارت‌ها در سه حوزه کالا و خدمات، بهداشت و درمان و قاچاق اعمال خواهد شد و البته بیشترین توان و تمرکز بر تولید و عرضه کالا‌های اساسی خواهد بود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس با اعلام سامانه‌های ارتباطی 124 و 135 جهت دریافت شکایات مردمی اضافه کرد: گزارشات دریافتی از این سامانه‌ها بلافاصله در دستور کار بازرسان قرار گرفته و در صورت احراز تخلف، پرونده تعزیراتی تشکیل و با متخلفین برخورد قانونی خواهد شد.

منبع: تسنیم

465201