تصمیم جدید برند نوستالژیک نوکیا برای طرفداران قدیمی!

نوکیا به تازگی اعلام کرده که لوگو و استراتژی‌های خود را عوض می‌کند، اما هضم این تصمیم برای بخشی از طرفداران این شرکت دشوار بود. این شرکت راه حلی هم برای این ناخشنودی ارائه کرده است.
تصویر تصمیم جدید برند نوستالژیک نوکیا برای طرفداران قدیمی!

به گزارش سایت خبری پرسون، و به نقل از گیزمو چاینا، پیش از رویداد «MWC ۲۰۲۳» نوکیا در اطلاعیه‌ای از هویت جدید برند خود و همین‌طور استراتژی جدید این شرکت پرده‌برداری کرد. این اطلاعیه برای همه عجیب بود. لوگوی قدیمی این شرکت برای ۴۵ سال ثابت بود. این نماد، تصویری مشهور در سراسر جهان بود چرا که نوکیا سال‌ها بزرگترین تولیدکننده تلفن همراه محسوب می‌شد.

ما برای طرفداران سرسختی که نتوانستند این تغییر را هضم کنند، خبرهای خوبی داریم. این شرکت اخیرا تایید کرده است که دارندگان مجوز برند آن که با محصولات مصرفی سر و کار دارند، همچنان می‌توانند از لوگوی محبوب قدیمی استفاده کنند.

برای کسانی که نمی‌دانند، اگرچه گوشی‌های هوشمند و تلفن‌های همراه با نام تجاری نوکیا در بازار وجود دارد، اما آنها توسط این شرکت فنلاندی ساخته نشده‌اند. این دستگاه‌های مصرفی توسط اچ‌دی‌ام گلوبال (HMD Global) که یکی از چندین دارنده مجوز برند نوکیا است، به فروش می‌رسد.

سایر دارندگان مجوز برند نوکیا عبارتند از RichGo (گوشی)، Flipkart (تلویزیون‌های هوشمند)، StreamView GmbH (دستگاه‌های پخش)، و Off Global (لپ‌تاپ). محصولات این شرکت‌ها همچنان از لوگوی قدیمی نوکیا استفاده خواهند کرد.

اگرچه نوکیا سال‌ها پیش فروش گوشی‌های خود را متوقف کرد، اما به دلیل محبوبیت بی‌شمار بیش از یک دهه پیش، همچنان با این دسته از محصولات شناخته می‌شود. این شرکت اکنون خود را یک «شرکت فناوری تجاری» می‌داند.

اعلام هویت جدید، راهی برای تغییر نگرش درباره یک شرکت در اذهان عمومی است، اما به نظر نمی‌رسد که برای یک مصرف‌کننده و طرفدار محصولات، چندان قابل درک باشد. با این حال چنین اقدامی برای سهامداران و شرکا تصمیمی منطقی است.

465149