حسین صفی در گفت‌وگو با پرسون:

ششمین دوره لیگ اینترنت اشیا ایران برگزار می‌شود

دبیر ششمین دوره لیگ اینترنت اشیا ایران گفت: در راستای توسعه زیر ساخت‌های علمی ششمین دوره ملی‌ لیگ اینترنت اشیا ایران به‌زودی برگزار می‌شود.
تصویر ششمین دوره لیگ اینترنت اشیا ایران برگزار می‌شود

به گزارش سایت خبری پرسون از فارس، دبیر‌ ششمین دوره اینترنت اشیا‌ ایران گفت: ششمین دوره لیگ اینترنت اشیا ایران به‌زودی برگزار می‌شود.

حسین صفی در گفت‌وگو با خبرنگار پرسون در فارس اظهار داشت: این رویداد فناورانه با هدف وسعت ایران و با پیشرفت خارق‌العاده فناوری، راهکارها و ابزارهای متنوع و قدرتمندی برای حرکت به سمت زندگی مدرن برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اینترنت اشیا یکی از حوزه‌های فناورانه است که قابلیت این را دارد در سطحی وسیع و با کاربردهای گوناگون به کمک بهبود شرایط زندگی بیاید، افزود: با توجه به اوضاع این روزهای اینترنت در کشور، صحبت از اینترنت اشیا کمی خوش خیالانه به نظر برسد، اما باید به این نکته توجه کرد که کشور ما در مباحث کلان شامل مصرف انرژی، تامین آب، بهره‌وری در صنعت دچار مشکلات و چالش‌های عدیده‌ای است که به‌کارگیری فناوری‌های مدرن در بستر اینترنت اشیا در قالب افزایش بهره‌وری و مدیریت مصرف در زمره مهم‌ترین و تنهاترین راه‌ها برای غلبه بر این چالش‌ها است.
دبیر برگزاری رویداد فناورانه خاطر‌ نشان‌کرد: هنگامی که بحث از اینترنت اشیا می‌شود باید توجه کرد که این فناوری چتر گسترده‌ای دارد و مجموعه عظیمی از ذینفعان را در سراسر زنجیره ارزش در بر می‌گیرد که از آن به عنوان اکوسیسستم یاد می‌شود.

صفی تصریح کرد: در کشور ما نیز مجموعه‌های فعالی از شرکت‌های داخلی و نهادهای‌ دانشگاهی و تحقیقاتی در لایه‌های مختلف این فناوری فعال هستند و با توجه به این ظرفیت مناسب، فروم اینترنت اشیا ایران، به عنوان نهادی پیشرو و تصمیم‌ساز در زمینه توسعه اکوسیستم اینترنت اشیا کشور، با همکاری شرکت‌های عضو فروم و با حمایت نهادهای دولتی مانند وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با برگزاری رویداد سراسری سالانه لیگ اینترنت اشیا ایران می‌کوشد تا با کمک به عملی شدن ایده‌های کارا و قوی زمینه‏ را برای توسعه خدمات این فناوری در کشور و رشد اکوسیستم فراهم آورد.

وی بیان داشت: یکی از نکاتی که فروم همواره به آن توجه داشته است، بسط و توسعه دانش اینترنت اشیا و فراگیر کردن آن در سراسر کشور است و این مهم از آنجا اهمیت بیشتری می‌یابد که ثابت گردیده که در مناطق کمتر توسعه یافته کشور استعدادهای کم نظیری وجود دارند که نیازمند توجه، پرورش و هدایت هستند.

دبیر لیگ اینترنت اشیا ایران اضافه کرد: اگرچه توجه به سرمایه انسانی در مناطق محروم کشور یک سیاست کلان و بالادستی است، اما فروم کوشیده است در حد وسع خود با برگزاری سراسری لیگ اینترنت اشیا و به کمک پارک‌های علم و فناوری و دانشگاه‌های معین در سراسر کشور مسابقه‌ای به وسعت ایران را ترتیب دهد.

صفی ابراز داشت: در این رویداد، تیم‌های شرکت‌کننده علاوه بر شرکت در مسابقه و ارزیابی توانمندی‌های خود، که با کسب جایزه نقدی تیم‌های برگزیده همراه خواهد بود، امکان تعامل با خبرگان و شرکت‌های فعال در حوزه اینترنت اشیا در کشور را دارند.

وی اظهار داشت: حضور فعالان اکوسیستم‌ اینترنت اشیا ایران، پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور، شرکت‌های عضو فروم اینترنت اشیا، راهبران، خبرگان و همچنین سرمایه‌گذاران در این دوره لیگ اینترنت اشیا ایران فرصت مغتنمی است که در اختیار تیم‌های شرکت کننده در جهت شبکه‌سازی و توسعه مهارت‌های نرم قرار گرفته است.

وی خاطر‌ نشان‌کرد: علاقمندان برای ثبت‌نام و اطلاع از شرایط رویداد می‌توانند به وبسایت www.iraniotforum.org مراجعه نمایند و نیز دبیرخانه فروم با شماره تماس 02188179584 آماده پاسخگویی به سوالات درباره فرآیند برگزاری رویداد است.
دبیر ششمین دوره لیگ‌ اینترنت تصریح کرد: متن کوتاه و نیز اگر در حوزه اینترنت اشیا ایده‌ای دارید و یا تیم نوپایی که به دنبال دیده‌شدن، رشد و طی مراحل بلوغ هستید در لیگ اینترنت اشیا ایران شرکت کنید.

وی اضافه کرد: برای شرکت لازم نیست حتما ساکن تهران و یا یک شهر بزرگ در کشور باشید، در هرجای ایران، امکان ثبت‌نام و شرکت در مسابقه برای همگان فراهم است.
صفی بیان داشت: لیگ اینترنت اشیا ایران فرصت مغتنمی است که در اختیار شما قرار داده شده تا به‌توانید نه تنها خود را نشان دهید و شناخت خوبی از فضای اکوسیستم نوآوری ایران برسید و با افراد و شرکت‌ها را در این اکوسیستم ملاقات کنید.

دبیر برگزاری ادامه داد: برای ثبت نام رایگان و کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت فروم به نشانی www.iraniotforum.org مراجعه و یا با شماره 02188179584 تماس حاصل نمایید.

465079