وزیر کار خبر داد؛

طراحی سامانه یکپارچه برای پرداخت تسهیلات اشتغالی

وزیرکار از طراحی سامانه یکپارچه برای پرداخت تسهیلات اشتغالی خبر داد و گفت: مصوبات شورای عالی اشتغال که به ریاست رئیس‌جمهور برگزار می‌شود، لازم الاجراست؛ بنابراین پرداخت تسهیلات باید «پیوست اشتغال» داشته باشد.
تصویر طراحی سامانه یکپارچه برای پرداخت تسهیلات اشتغالی

به گزارش سایت خبری پرسون، پرداخت تسهیلات برای ایجاد اشتغال یکی از گام های مهم در مسیر اشتغالزایی کشور است. استفاده و بهره‌گیری از برنامه‌ها و سیاست‌های محوری جهت برون‌رفت از وضعیت موجود، از اهداف کلان و مأموریت‌های محوری دولت سیزدهم و بالاخص وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قلمداد می‌شود در این میان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در قالب طرح ملی «زیست‌بوم اشتغال» کشور تلاش دارد با به‌کارگیری تمامی توانمندی‌ها و پتانسیل‌های موجود زمینه تحقق اهداف دولت در حوزه اشتغال را فراهم شود.طراحی سامانه ای یکپارچه برای اشتغال و پرداخت تسهیلات یکی از اقدامات مهم است.

*پرداخت تسهیلات باید پیوست اشتغال داشته باشد

سید صولت مرتضوی,وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در در نشست «بررسی عملکرد بانک‌ها در ارائه تسهیلات اشتغال‌زایی و اجرای پیوست اشتغال» می گوید: سامانه‌ای برای پرداخت تسهیلات اشتغال تعریف و طراحی‌شده و لازم است هر چه سریع‌تر نمایندگان بانک‌ها به حوزه اشتغال معرفی شوند تا از این سامانه استفاده مطلوب شود.

وی گفت: دستگاه‌های خدمات‌رسان باید بدانند در این زمینه چه خدماتی صورت گرفته است تا آمار و اطلاعات متقنی ارائه دهند.موضوع پیوست اشتغال با جدیت پیگیری شود.

مرتضوی با اشاره به تسهیلات اشتغال‌زایی بند (ب) تبصره 16قانون بودجه سال 1401اظهار کرد: در بخش ملی توفیقات خوبی حاصل شده است و امیدوارم در ادامه راه برای جامعه هدف این طرح یعنی مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام‌خمینی(ره) اتفاقات خوبی رقم بخورد.

وی تصریح کرد: صرف‌نظر از تکالیف الهی و اداری همه ما تکلیفی نوع‌دوستانه داریم که رسالت اجتماعی ما است، بنابراین باید به رسالت و مسئولیت اجتماعی در این زمینه هم توجه شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی معتقد است: طرح‌های اقتصادی نیاز به هدایت منزل به منزل دارد و باید این موضوعات را گام به گام پیگیری کنیم تا به نتیجه برسیم.

464904