پیشکسوت فوتبال استقلال؛

قلعه نویی تنها کسی است که می تواند تیم ملی را هدایت کند

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال لیست کاندیدای هدایت تیم ملی را غیرقابل هضم دانست و می‌گوید قلعه نویی تنها کسی است که در این لیست مشخصه هدایت تیم ملی را دارا است.
تصویر قلعه نویی تنها کسی است که می تواند تیم ملی را هدایت کند

به گزارش سایت خبری پرسون، پیروز قربانی پیرامون اعلام اسامی کاندیدای داخلی هدایت تیم ملی فوتبال ایران، اظهار داشت: به نظرم باورش سخت است. نمی‌دانم این موضوع را چطور باید باور کنیم؟ این لیست برای من قابل هضم نیست. برای همه دوستان و اسامی مطرح شده احترام قائلم، اما تنها نام یک گزینه داخلی با استانداردهای تعریف شده منطبق است. به نظرم فقط آقای قلعه‌نویی می‌تواند سرمربی تیم ملی شود. به نظرم نام یحیی گل‌محمدی هم می‌توانست در این لیست باشد. او هم شاخصه‌های هدایت تیم ملی را دارد که متاسفانه در لیست نیست. به نظرم با این لیست به شان امیر قلعه‌نویی و حتی نیمکت تیم ملی توهین شد.

وی افزود: کار فدراسیون فوتبال بازی با اسم‌ها بود. نمی‌خواهم خیلی روی قضیه ریز بشوم اما نمی‌دانم معیار فدراسیون برای معرفی کاندیدای هدایت تیم ملی چه بوده است؟ بعضی نام‌ها در حد نیمکت تیم ملی ایران نیستند. برای مثال من پیروز قربانی که تازه مربی شده‌ام باید حد خودم را بدانم. شان جایگاه سرمربی تیم ملی فوتبال ایران خیلی بالاتر از اینهاست. اینطور نیست که نام هر کسی به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران مطرح شود.

پیشکسوت استقلال درباره لیست گزینه‌های خارجی تیم ملی گفت: در ایران دو مربی خارجی به نام خوزه مورایس و پاکو خمس هستند که به دلیل شناخت لیگ ایران، می‌توانند به تیم ملی کمک کنند. البته نگاه من از نظر فنی است، با دیدگاه مدیریتی و تحت قرارداد بودن باشگاه را مدیران باید بررسی کنند.

قربانی درباره دستیاران مربی ایرانی عنوان کرد: در مورد اینکه چه کسی کنار مربی ایرانی باشد بستگی به خود سرمربی باشد. مربیگری آیتم های زیادی دارد که قطعا یک فرد نمی تواند در همه آنها موفق باشد. بنابراین برای تقویت خودش به دستیار نیاز دارد. مشکل مربیان ایرانی تمرین است. برای بررسی مطالب آموزشی و روز فوتبال ایران، با مشکل اینترنت مواجه هستیم. چندین ساعت باید تلاش کنیم تا بتوانیم وصل شویم. من مربی چگونه باید خودم را به علم روز تجهیز کنم؟

وی افزود:‌ با این وضعیت که با مسائل اقتصادی پیش می رویم کار سختی برای پرداخت دستمزد مربیان خارجی را بپردازیم. اینطوری فوتبال ایران لطمه می خورد. وقتی نمی‌توانیم پول انتقال بدهیم چگونه انتظار پیشرفت فوتبال داریم؟ می‌بینم که هنوز باشگاه‌ها برای پرداخت طلب‌شان از هواداران درخواست دریافت پول دارند. فوتبال یک ورزش وارداتی است ما باید با جهان تعامل داشته باشیم.

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال خطاب به مدیریت سپاهان عنوان کرد: تا کنون نه آقای ساکت را دیده ام و نه برخوردی با ایشان داشته ام. اما کار قشنگی انجام داد و مدیریتش را نشان داد. او با زنیت بازی تدارکاتی برگزار کرد و به دنیا نشان داد اهل تعامل است و با ادامه این روند پیشرفت سپاهان تضمین می شود.

قربانی درباره لزوم بازنگری در سیاست‌های ورزشی کشور تصریح کرد: به نظرم نمایندگان مجلس باید در سیاستهای خود بازنگری کنند. اینکه ورزش قهرمانی می خواهند یا خیر؟ وقتی بیشتر بخش های کشور ما دولتی است چگونه بخش دولتی از مشارکت و سرمایه گذاری در ورزش منع شده است. بعد می گویند الهلال مولتی میلیاردر است. آنها دیوانه نیستند که در ورزش سرمایه‌گذاری می‌کنند و در مرحله بعد خدمات آن را دریافت می‌کنند. اگر قصد داریم شخصیت و چهره مستقل کشورمان را به جهان نشان بدهیم یکی از راه‌ها دیپلماسی ورزشی است. برای این کار نیاز به برنامه‌ریزی و سرمایه گذاری داریم. باید کار اصولی انجام بدهیم.

وی افزود: بعد آن وقت رادیو تخصصی ورزش می‌گوید 30 سال است در آسیا مقام نیاوردیم. باید بپرسیم چه دادیم و چه خواستیم؟ صرفاً با دعای خیر قهرمانی ممکن نیست. تلاش در کنار دعای خیر پاسخگو است.

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در خصوص انتخاب سرمربی تیم ملی امید گفت: تیم ملی امید و بزرگسالان باید در ارتباط تنگاتنگ باشند. ما هنوز به نقش سرمربی تیم ملی بزرگسالان در تیم امید باور نداریم. باید سرمربی امید را با نظر سرمربی بزرگسالان معرفی کنیم.

منبع: ایلنا

464794