پی گیری ثبت روز حمید سبزواری در تقویم ملی

رضا شجاع‌مقدم رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار از ثبت روزی برای بزرگداشت استاد حمید سبزواری، پدر شعر انقلاب، از طریق کارگروه نامگذاری روزها و مناسبت‌های خاص شورای فرهنگ عمومی کشور خبر داد.

تصویر پی گیری ثبت روز حمید سبزواری در تقویم ملی

به گزارش سایت خبری پرسون، رضا شجاع‌مقدم گفت: با عنایت به پیگیری صورت گرفته و نامه دریافتی مدیرکل شورای فرهنگ عمومی کشور، ۲۲ خردادماه، همزمان با سالروز درگذشت زنده یاد حمید سبزواری به عنوان روز سرود یا سروده های انقلاب اسلامی در دستور کارگروه نامگذاری روزهای کشور قرار گرفته است.

وی افزود: نهادهای فرهنگی سبزوار نیز از سالهای گذشته پیشنهاد نامیدن روز درگذشت استاد حمید سبزواری را به عنوان روز سرود یا سروده های انقلاب اسلامی ارائه دادند که با پیگیری اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان و استان این موضوع در دستور کارگروه نامگذاری گنجانده شد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی سبزوار گفت: استاد حمید سبزواری نقش تاثیرگذاری در شکوفایی شعر و سرودهای انقلاب اسلامی ایفا کرد که ثبت روزی برای بزرگداشت وی در تقویم ملی حائز اهمیت است.

شجاع‌ مقدم اظهار داشت: علاوه بر ثبت روز ملی بزرگداشت استاد حمید سبزواری، ثبت روزی به نام حکیم حاج ملاهادی سبزواری به عنوان روز فلسفه اسلامی در تقویم کشور، از مطالبات بحق مردم دیار سربداران است که این موارد با جدیت پیگیری می شود.

نامگذاری روز اول آبان ماه به عنوان روز ابوالفضل بیهقی، ادیب و مورخ نامی سبزوار و پدر نثر فارسی، سال گذشته در نشست شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب و در تقویم رسمی کشور ثبت شد.

"حسین آقاممتحنی" مشهور به "حمید سبزواری"، شاعر خوش ذوق و قریحه سبزواری با سرودها و منظومه های حماسی پرمحتوا، هنر خویش را در مسیر نهضت اسلامی به خدمت گرفت و با تجسم عینی روزهای سخت انقلاب به عنوان پدر شعر انقلاب اسلامی ایران جاودانه شد.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

منبع: ایرنا

464752