هدیه ازدواج تأمین اجتماعی را چگونه دریافت کنیم؟

هدیه ازدواج تأمین اجتماعی را اگر دریافت نکرده اید حتما این گزارش را بخوانید.
تصویر هدیه ازدواج تأمین اجتماعی را چگونه دریافت کنیم؟

به گزارش سایت خبری پرسون، مدیرکل تامین اجتماعی استان البرزگفت: مبلغ ریالی هدیه ازدواج سازمان تأمین‌اجتماعی معادل مجموع حقوق و مزایای مشمول کسر حق بیمه فرد واجد شرایط ظرف دو سال قبل از تاریخ ازدواج تقسیم بر ۲۴ است.

داود سعدزاده با اشاره به افزایش دو درصدی آمار بیمه شدگان البرز در سال جاری اظهار کرد: سال گذشته در مجموع ۴۹۸ هزارو ۹۳۷ نفر در استان بیمه شده بودند که امسال به این آمار حدود دو درصد اضافه شده است.

وی همچنین به کاهش آمار بیمه بیکاری بگیران استان هم اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۱۰ هزار و ۹۱۵ نفر مشمول بیمه بیکاری بودند که امسال چهار درصد کمتر شده است.

این مسئول در بخش دیگری از صحبت‌های خود به اجرای طرح هدیه ازدواج به واجدین شرایط اشاره کرد و افزود: هدیه ازدواج یکی از تعهدات سازمان تأمین‌اجتماعی است که به‌صورت بلاعوض پرداخت می‌شود.

سعدزاده توضیح داد: مبلغ ریالی هدیه ازدواج سازمان تأمین‌اجتماعی معادل مجموع حقوق و مزایای مشمول کسر حق بیمه فرد واجد شرایط ظرف دو سال قبل از تاریخ ازدواج تقسیم بر ۲۴ است. البته در صورتی‌که مبلغ محاسبه شده کمتر از حداقل دستمزد تاریخ ازدواج باشد، مبلغ قابل پرداخت به حداقل دستمزد سال اجرای عقد افزایش می‌یابد.

وی اضافه کرد: در صورتی‌که زن و شوهر هر دو بیمه‌شده سازمان تأمین‌اجتماعی و واجد شرایط باشند، کمک هزینه ازدواج به هر دو نفر پرداخت می‌شود.

مدیرکل تامین اجتماعی البرز ابراز کرد: برای دریافت این کمک هزینه، نیازی به مراجعه حضوری به شعب سازمان تأمین‌اجتماعی نیست و واجدین شرایط پس از ثبت‌نام در سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان و ثبت درخواست و شماره حساب خود در این سامانه، می‌توانند از هدیه ازدواج بهره‌مند شوند.
وی گفت: بیمه‌شدگان می‌توانند با ورود به سامانه es.tamin.ir و مراجعه به منوی «بیمه‌شدگان/ حمایت‌های کوتاه‌مدت/ درخواست کمک هزینه ازدواج»، صرفاً با ورود اطلاعات تاریخ عقد و کد ملی همسر، درخواست خود را برای دریافت این کمک هزینه ثبت کنند و با توجه به اتصال برخط این سامانه با سامانه سازمان ثبت احوال، نیاز به ارائه هیچ سند یا مدرک دیگری هم برای دریافت این هدیه نیست.

این مسئول توضیح داد: از ابتدای سال تا کنون در مجموع به ۳ هزار و ۱۹۵ نفر در البرز هدیه ازدواج پرداخت شده که معادل ۱۶ میلیارد تومان بوده است.

منبع:ایسنا

464623