بابایی:

انتظار می‌رود با انجام اقداماتی قیمت ارز کاهش یابد

نماینده ساری در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تشکیل کمیته مشترک بین مجلس و دولت برای ارائه راهکارهایی جهت ساماندهی بازار ارز با محوریت بانک مرکزی گفت: انتظار می‌رود که بعد از تشکیل این کمیته و اجرای راهکارها، شاهد کاهش قیمت ارز باشیم.

تصویر انتظار می‌رود با انجام اقداماتی قیمت ارز کاهش یابد

به گزارش سایت خبری پرسون، علی بابایی با اشاره به جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی برای بررسی تحولات بازار ارز اظهار کرد: این جلسه برای بررسی نوسانات اخیر بازار ارز تشکیل شد، نظر مجلس شورای اسلامی این بود که دولت و مجلس و معسران در سیاست‌های کلان پولی و ارزی کشور به یک مدل واحد نرسیده‌اند.

وی با بیان این‌که تیم اقتصادی دولت هماهنگی لازم را ندارد، تصریح کرد: در جلسه غیرعلنی روش‌های مختلفی جهت کنترل بازار مطرح شد از جمله این‌که قیمت ارز ثابت بوده یا این‌که اقدامات فعلی رئیس بانک مرکزی درست است، برخی هم معتقد بودند که رسانه‌های بیگانه فضا را مدیریت کرده و شوک انتظاری ایجاد می‌کنند. با توجه به تعدد پیشنهادات مقرر شد که کمیته مشترکی بین مجلس شورای اسلامی و دولت ظرف یک هفته با محوریت بانک مرکزی تشکیل شود تا به راهکارهایی برای ساماندهی بازار ارز دست پیدا کند. انتظار می‌رود که بعد از آن شاهد کاهش قیمت ارز باشیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که نقطه نظر مشترک بین مجلس شورای اسلامی و دولت این بود که مشکلی در ذخائر ارزی وجود ندارد، اظهار کرد: در شرایط فعلی به دلیل وجود اختلاف نظر در اجرا و سیاست‌گذاری، کسانی با سوداگری از وضعیت موجود برای خود استفاده می‌کنند. این قابل قبول نیست که در ایام تعطیل که معامله‌ای صورت نمی‌گیرد شاهد افزایش قیمت ارز باشیم، این به معنای دست‌های پنهان و بی‌تدبیری است.

464557