پرداخت قبوض زیر 30 هزار تومان مشترکین گاز البرز

مدیر عامل شرکت گاز استان البرز گفت: قبض ماهانه ۶۰ درصد مشترکین خانگی استان کمتر از ۳۰ هزار تومان است و در هر دوره کمتر از ۶۰ هزار تومان پرداخت می‌کنند. طبق بررسی‌های صورت‌گرفته، ۶۰ درصد واحدهای خانگی در پله‌های اول تا سوم جای گرفته‌اند که افزایش تعرفه‌ای ندارند.
تصویر پرداخت قبوض زیر 30 هزار تومان مشترکین گاز  البرز

به گزارش سایت خبری پرسون، سید رضا غفاریان با اشاره به میانگین گازبهای مشترکان البرزی اظهار کرد: از ۱۶ آذرماه امسال شاهد اعمال تعرفه‌های جدید در قبوض مشترکان هستیم که برمبنای پله مصرف و منطقه آب و هوایی لحاظ می‌شود.

وی ادامه داد: طبق بررسی‌های صورت‌گرفته، ۶۰ درصد واحدهای خانگی در پله‌های اول تا سوم جای گرفته‌اند که افزایش تعرفه‌ای ندارند.

وی توضیح داد: این دسته از مشترکین که متناسب با الگوی متعارف مصرف داشته‌اند و مجموعاً ۲۷ درصد مصرف گاز استان را به خود اختصاص داده‌اند، قبوض زیر ۳۰ هزار تومان در ماه پرداخت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه ۳۸.۴ درصد از مشترکان خانگی هم در پله ۴ تا۱۰ مصرف‌ جای گرفته‌اند، توضیح داد: این مشترکان که حدود ۳۰ درصد از مشترکان استان را تشکیل داده‌اند، ۴۲ درصد از مصرف گاز خانگی را به خود اختصاص داده‌اند که بین ۳۵ تا ۱۰۲ هزار تومان گاز بها پرداخت می‌کنند.

مدیر عامل شرکت گاز استان البرز در رابطه با قبض گاز ۴ پله ۷ تا ۱۰ گفت: ۲۵ درصد گاز بخش خانگی از سوی مشترکین این ۴ پله مصرف می‌شود که این واحدها حدود ۱۰ درصد از واحدهای خانگی مصرف کننده گاز هستند. قبض گاز این دسته از مشترکین نیز بین ۱۴۲ تا ۴۷۲ هزارتومان در ماه به ازای هر واحد ثبت شده است.

غفاریان در ادامه توضیحات خود، در رابطه با پلکان ۱۱ و ۱۲ گفت: ۱.۶ درصد واحدهای خانگی در این ۲ پله جای گرفته‌اند که این دسته به دلیل مصرف بسیار بد و نامتعارفشان، مشترکین بسیار پر مصرف شناخته می‌شوند و ۶ درصد از میزان گاز تخصیصی به بخش خانگی را نیز به خود اختصاص داده‌اند که بیشترین افزایش گازبها مربوط به این بخش است.

وی اظهار کرد: به مشترکین بسیار پرمصرف توصیه می شود با بهینه سازی و صرفه جویی، مصارف خود را مدیریت کنند تا با قرار گرفتن مصرف شان در پله‌های پایین تر، گازبهای آنها در پله‌های با تعرفه پایین تر محاسبه شود.

منبع: ایسنا

464488