افزایش حمایت‌ روس‌ها از پوتین

میخائیل مامونوف، رئیس بخش تحلیل سیاسی مرکز تحقیقات افکار عمومی روسیه گفت: نظرسنجی‌ها رشد قابل توجهی را در همه شاخص‌های اصلی مشخص‌کننده نگرش روس‌ها نسبت به ولادیمیر پوتین و سایر نهادهای قدرت طی سال گذشته نشان داده‌اند.
تصویر افزایش حمایت‌ روس‌ها از پوتین

به گزارش سایت خبری پرسون، مامونوف روز چهارشنبه در یک میزگرد در انستیتوی تخصصی تحقیقات اجتماعی، در مورد نتایج نظرسنجی انجام شده در طول سال در میان ۱۶۰۰ بزرگسال ۱۸ سال و بالاتر اظهار داشت: تأثیر ادغام حول رهبر باقی مانده است.

او افزود: طی سال گذشته، ما افزایش قابل توجهی را در تمام شاخص‌های اصلی نگرش نسبت به رئیس جمهور پوتین ثبت کرده‌ایم. اول از همه، این شاخص اعتماد است که تا پایان ۲۰۲۲ به ۷۸ درصد رسید. این به نسبت سال ۲۰۲۱ که ۶۵ درصد بود، میزان ۱۳ درصد افزایش نشان می‌دهد. این مقدار بسیار زیاد است.

براساس اطلاعات او، افزایش میانگین سالانه تاییدیه پوتین در سال ۲۰۲۲، ۱۵ واحد درصد (۷۵ درصد در مقابل ۶۰ درصد در سال ۲۰۲۱) بوده است.

او افزود: بزرگترین پویایی در شاخص مشروعیت مشاهده شد که ما آن را از طریق نگرش نسبت به اقداماتی که دولت در راستای منافع آنها کار می‌کند، اکثریت یا اقلیت ارزیابی می‌کنیم. حدود ۷۳ درصد از پاسخ‌دهندگان اکنون می‌گویند که رئیس جمهور در راستای منافع اکثریت عمل می‌کند که یک افزایش ۲۰ امتیازی است (۵۳ درصد در سال ۲۰۲۱). این مقدار زیادی است.

به گفته او، نظرسنجی‌ها هم نشان‌دهنده افزایش مشروعیت تمامی ارگان‌های دولتی است. مامونوف گفت: این در مورد مقامات فدرال، دولت، دوما، شورای فدراسیون و مقامات منطقه‌ای صدق می‌کند. میزان حمایت و تایید فعالیت این موسسات افزایش چشمگیری داشته است. این به ما امکان می‌دهد از رشد ثبات نظام و تقویت مشروعیت آن در کل صحبت کنیم.

به گفته این مقام، ۵۴ درصد از پاسخ‌دهندگان می‌گویند که «رهبران ارشد کشور یک استراتژی توسعه بلندمدت» دارند. مامونوف خاطرنشان می‌کند که نظرسنجی‌ها قبل از سخنرانی پوتین در مجلس فدرال انجام شده است، بنابراین «این میزان اکنون افزایش خواهد یافت، زیرا مردم پاسخ برخی از سؤالات مورد نظرشان را شنیده‌اند.»

464299