آنچه درباره جوراب اسپرت نمی دانید!!!!

حتما شما هم بارها و بارها این را شنیده‌اید که می‌گویند پا قلب دوم در بدن است.
تصویر آنچه درباره جوراب اسپرت نمی دانید!!!!

به گزارش سایت خبری پرسون،این جمله اهیمت مراقبت از پاها را نشان می‌دهد. درواقع سلامت پاها در بدن بسیار مهم و حائز اهیمت است. جوراب یکی از پوشش‌هایی است که توسط بشر برای مراقبت از پاها تولید شده است. بنابراین؛ انتخاب جوراب مناسب نیز اهمیت ویژه‌ای خواهد داشت. در ادامه با ما همراه باشید تا انواع جوراب اسپرت از سایت همه جین را با هم بررسی کنیم و از این به بعد جوراب مناسبی را برای خود انتخاب و خریداری کنیم.

اهمیت پوشیدن جوراب

پیش از اینکه به معرفی انواع جوراب اسپرت بپردازیم، بررسی می‌کنیم که چرا جوراب پوشیدن مهم است. همچنین پاسخ سوال چگونه جوراب پوشیدن به سلامتی کمک می‌کند را خواهیم فهمید.

  1. جوراب رطوبت پاها را جذب می‌کند.
  2. جوراب از ساییده شدن کفش روی پا و آسیب به پوست پا جلوگیری می‌کند.
  3. جوراب با ایجاد یک لایه گرم و نرم دمای پاها را در زمستان و مکان‌ها سرد بالا برده و از سرمازدگی پا جلوگیری می‌کند.
  4. جوراب پوشیدن گردش خون در پاها را بهبود می‌بخشد.
  5. جوراب مناسب به رفع خستگی در پاها کمک می‌کند.
  6. جوراب پوشیدن از تاول زدن پاها پیشگیری می‌کند یا در بهبود تاول و زخم‌ها موثر خواهد بود.
  7. جوراب یکی از آیتم‌های تکمیل کننده و مهم در استایل است.
  8. جوراب پوشیدن به کاهش علائم بیماری رینود کمک می‌کند.
  9. جوراب از تعریق بیش از حد و بوی بد پاها در کفش جلوگیری می‌کند.

معرفی انواع جوراب

در سال‌های اخیر تنوع در مدل‌های جوراب به شدت زیاد شده است. این تنوع باتوجه به نیاز به جوراب در موقعیت‌های مختلف و پوشیدن با انواع کفش ایجاد شده است. احتمالا شما هم در طول زندگی خود انواع جوراب را دیده یا امتحان کرده‌اید؛ اینجا می‌خواهیم به صورت کامل با همه‌ی انواع جوراب اسپرت آشنا شویم.

جوراب اسپرت کالجی

جوراب کالج یا همان جوراب کفی، یکی از انواع جوراب اسپرت زنانه و مردانه است. از این رو به آن جوراب کالجی گفته می‌شود چون اکثرا با کفش کالجی پوشیده می‌شود. معمولا با کفش‌های کالج به خاطر طراحی رو باز آن‌ها جوراب نمی‌پوشند. اما از آنجایی که پوشیدن جوراب بسیار مفید است و نپوشیدن آن آزاردهنده خواهد بود، جوراب کالجی برای چنین کفش‌های بسیار مناسب است. البته بدانید که جوراب اسپرت کالجی را می‌توانید با انواع کفش بپوشید. مثلا خانم‌هایی که ترجیح می‌دهند با کفش مجلسی جوراب بپوشند می‌توانند این مدل را انتخاب کنند.

جوراب اسپرت مچی

همه ما حداقل یک جفت جوراب اسپرت مچی یا به اصطلاح عامیانه جوراب ساق کوتاه در کمد لباس‌های خود داریم. این مدل از پرطرفدارترین انواع جوراب‌های اسپرت است. قوزک پا را می‌پوشاند و برای کفش‌های ساق کوتاه مثل کفش کتانی بسیار مناسب است. علاوه بر کفش، جوراب مچی برای پوشیدن با شلوارهای کوتاه و جذب پیشنهاد می‌شود. شاید پوشیدن جوراب در هوای گرم تابستان کمی آزاردهنده باشد، جوراب مچی یکی از بهترین انتخاب‌ها برای استفاده در فصول گرم سال است. بهتر است جورابی که انتخاب می‌کنید از جنس نخ (پنبه) باشد تا جریان هوا را به خوبی از خو عبور دهد.

جوراب اسپرت نیم ساق

احتمالا زیاد نام جوراب اسپرت نیم ساق یا نیم پا را شنیده‌اید. این مدل، ساق بلندتری نسبت به جوراب مچی دارد. درواقع اندازه ساق جوراب‌های نیم پا متوسط است. به صورتی که روی قوزک پا را به خوبی می‌پوشاند و پایین ساق پا را پوشش می‌دهد. این جوراب انتخاب مناسبی برای پوشیدن با کفش‌های اسپرت است؛ زیرا از سایش پوست پشت پا جلوگیری می‌کند. همچنین می‌توانید آن را با کفش‌های نیم بوت هم به پا کنید. اکثر ورزشکاران جوراب نیم ساق را انتخاب می‌کنند؛ چون از تاول زدن پا در هنگام اصطکاک کفش با پوست به خوبی جلوگیری می‌کند.

جوراب اسپرت ساق دار

پیش از ظهور دیگر انواع جوراب اسپرت، جوراب‌های ساق دار بسیار محبوب و متداول بودند. ساق این مدل جوراب حدود 15 تا 20 سانتی متر است و ساق پا را به خوبی می‌پوشاند. جوراب ساق دار بیشتر برای استفاده در فصول سرد سال یا در هنگام فعالیت‌های ورزشی پیشنهاد می‌شود. این مدل جوراب در بین آقایان طرفداران بیشتری دارد؛ زیرا با انواع لباس‌های اسپرت و رسمی مانند کت و شلوار به خوبی ست می‌شود. کش بافت بودن ساق این مدل جوراب به محافظت از مچ پا در هنگام فعالیت‌های ورزشی کمک بسیاری می‌کند.

جوراب اسپرت زیر زانو

جوراب زیر زانو یکی دیگر از انواع جوراب اسپرت است که بیشتر در میان خانم‌ها محبوب است و مورد استفاده قرار می‌گیرد. ساق جوراب زیر زانو یا همان جوراب سه ربع نسبت جوراب ساق دار کمی بلندتر است. این مدل جوراب بیشتر به همراه استایل‌های اسپرت و غیررسمی پوشیده می‌شود. مثلا خانم‌های جوان می‌توانند جوراب زیر زانو را با یک دامن کوتاه برای حضور در یک دورهمی دوستانه ست کنند.

خرید انواع جوراب از همه جین

فروشگاه همه جین یک پلتفرم آنلاین برای خرید انواع لباس راحتی، لباس زیر زنانه و مردانه و انواع جوراب به صورت عمده است. شما عزیزان می‌توانید سفارشات خود را در سایت انتخاب و ثبت کنید و در کوتاه‌ترین زمان ممکن آن‌ها را درب منزل خود تحویل بگیرید. همه جین سعی دارد پوشاک زنانه و مردانه با بالاترین کیفیت و نازل‌ترین قیمت را برای مشتریان عزیز خود عرضه کند. با خیالی آسوده خرید کنید.

463976