سینما فقط نباید برای سینما باشد

گفت و گو با ایوب شهبازی شاعر را بخوانید.
تصویر سینما فقط نباید برای سینما باشد

به گزارش سایت خبری پرسون، ایوب شهبازی شاعر در گفت و گو با خبرنگار ما می‌گوید: نگاه من این است که هنر، فیلم‌ها، اندیشه‌ها باید بازسازی شوند و حتی لازم است که در رفتارمان با هنر و باورمان به هنر تجدیدنظر کنیم.

وی با اشاره به اینکه بازسازی سینما 29 بهمن تبریز اتفاقی خوب برای این شهر محسوب می‌شود، بیان کرد: حتما یک احساس نیازی برای ساخت سینماآسیا که عنوان قدیمی آن است، بوده که در حال حاضر نیز موسسه بهمن سبز حوزه هنری دست به بازسازی آن زده است و امروز آماده بهره‌برداری‌ست.

وی ادامه داد: اما فراموش نشود که بازسازی تنها نباید به منزله رنگ‌آمیزی سینما و رسیدن به ظاهر آن باشد بلکه باید روی محتوای فرهنگی آن کار شود تا سلیقه‌های مختلف را پوشش دهد و همه از آن بهره ببرند.

این شاعر تاکید کرد: نگاه من این است که هنر، فیلم‌ها، اندیشه‌ها باید بازسازی شوند. حتی لازم است که در رفتارمان با هنر و باورمان به هنر تجدیدنظر کنیم.

شهبازی با اشاره به اینکه 43 سال است در زمینه فرهنگ و هنر فعالیت می‌کند و به سینما علاقه‌مند است، اظهار کرد: هیچ منطقه‌ای نباید بدون محافل فرهنگی و هنری و به ویژه سینمایی باشد چراکه در دل این محافل کار بنیادین انجام و افراد به عرصه‌های مختلف معرفی می‌شوند. ناگفته نماند که اتفاقات فرهنگی با یک جمله رقم نمی‌خورند بلکه باید روی آن کار کرد تا رخ بدهند.

وی با اشاره به اینکه سینما تنها نباید به امید فیلم دیدن در آن ساخته شود، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون تعداد سینماها در شهر تبریز کم است و باید سالن‌های بیشتری برای نمایش فیلم اختصاص بگیرد تا آثار متنوع‌تری هم اکران شوند. البته این مساله نیازمند این است که یک مسئول به آن فکر کند و آن را به سرانجام برساند. این شاعر در پایان خاطرنشان کرد: سینما فقط نباید برای سینما باشد بلکه اگر تبدیل به مجتمع فرهنگی شود، ارزش دارد.

463890