لزوم تمرکز استانداران بر کاهش تلفات جاده‌ای در سفرهای نوروزی

وزیر کشور با تأکید بر اهمیت حضور میدانی استانداران در مدیریت سفرهای نوروزی و کنترل ترافیک جاده‌ای گفت: باید برای کاهش تلفات و تصادفات برنامه‌ریزی جدی داشته باشیم.
تصویر لزوم تمرکز استانداران بر کاهش تلفات جاده‌ای در سفرهای نوروزی

به گزارش سایت خبری پرسون، احمد وحیدی وزیر کشور در نشست امروز استانداران سراسر کشور که با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، ضمن تأکید بر ضرورت حضور فعال و میدانی استانداران در مدیریت سفرهای نوروزی و کنترل ترافیک جاده‌ای گفت: استانداران درصد قابل توجهی را برای کاهش تصادفات و مرگ و میر جاده‌ای هدف‌گذاری کنند.

وی خاطر نشان کرد: تحقق این امر مهم و خطیر با همبستگی و هماهنگی دستگاه‌ها و مردم عزیز کشور قابل تحقق است.

وزیر کشور در ادامه گفت: به‌مانند نوروز امسال استانداران در ورودی‌ها وخروجی‌های شهر به مسافت 30 کیلومتر امکان استراحت‌گاه برای رانندگان عزیز کشور فراهم کنند که این امر به تجربه، اثر موثری بر کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن دارد.

وحیدی در حاشیه این جلسه نیز بیان کرد: دستگاه‌های خدمت‌رسان قبل از سفرهای نوروزی مراقبت‌های لازمه را آغاز می‌کنند تا مردم عزیزمان سفر راحت و بدون خطر را داشته باشند.

وی گفت: در جلسه امروز در حضور استانداران، وزیر راه و معاونان این وزارتخانه و پلیس راهور مسئله تلفات جاده‌ای مورد بررسی قرار گرفت و این آمار ناخوشایند دلایل مختلفی دارد که باید در جهت کاهش آن تلاش شود.

وزیر کشور خاطر نشان کرد: تذکرات و پیشنهادات لازمه مطرح شد و نکات مختلفی از جمله رفع نقاط خطرخیز، امور تبلیغاتی و توجیهی توسط دستگاه‌های مربوطه از جمله پلیس، هلال‌احمر و اورژانس انجام خواهد گرفت.

منبع: تسنیم

463668