افشاگری پزشک سابق کاخ‌سفید از سلامتی روانی بایدن

پزشک روسای جمهور سابق آمریکا می‌گوید سلامت روانی رئیس‌جمهور کنونی این کشور وخیم شده، اما کاخ سفید حقیت را از مردم پنهان می‌کند.
تصویر افشاگری پزشک سابق کاخ‌سفید از سلامتی روانی بایدن

به گزارش سایت خبری پرسون، رونی جکسون، پزشک پیشین کاخ سفید (پزشک اوباما و ترامپ) و نماینده ایالت تگزاس در مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد که کاخ سفید درباره سلامت روانی جو بایدن، رئیس‌جمهور این کشور شفاف نیست و حقیقت را کتمان می‌کند.

وی در گفت‌وگو با شبکه فاکس‌نیوز گفت: اکثریت مردم آمریکا می‌بینند که سلامت روانی بایدن به طور کامل کاهش یافته، اما کاخ سفید دراین‌باره اصلاً شفافیت ندارد. گزارش اخیر سلامت فیزیکی بایدن بیشتر تأییدکننده این است که دولت همچنان بر کتمان حقیقت مصمم است.

به گفته جکسون، در هیچ کجای گزارش سلامت فیزیکی، هیچ اشاره‌ای به وخیم‌شدن وضعیت سلامت روانی بایدن نشده و این هشداردهنده است.

این نماینده آمریکا دراین‌باره افزود «تا حالا سه نامه به کاخ سفید ارسال کردم و درخواست کردم که بایدن باید آزمایش سلامت روانی بدهد و نتایج آن نیز عمومی منتشر شود، اما توجهی به این نامه‌ها نشد. همه می‌دانند که دراین‌باره مشکلی وجود دارد و مخفی‌کاری کاخ سفید باید پایان یابد.»

بر اساس نظرسنجی انجام شده از سوی «پالتیکو / مورنینگ کانسالت» (POLITICO/Morning Consult)، تعداد زیادی از مردم آمریکا در صلاحیت جسمی و ذهنی جو بایدن، رئیس‌جمهور کشورشان به منظور انجام وظایف خود تردید دارند.

نتایج حاصل از این نظرسنجی نشان می‌دهد که کمتر از نیمی از افراد مورد پرسش به توانایی‌های جو بایدن باور دارند.

نتایج نظرسنجی نشان داد که تنها ۴۰ درصد از پاسخ دهندگان معتقدند که بایدن -مسن‌ترین رئیس‌جمهور در تاریخ آمریکا- از سلامتی خوبی برخوردار است، ۴۶ درصد فکر می‌کنند که او از نظر روانی وضعیت مناسبی دارد و ۴۴ درصد معتقدند که وضعیت او باثبات است.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که تنها ۴۱ درصد از رأی دهندگان معتقدند که بایدن در مجموع قادر به هدایت و رهبری آمریکاست. از سوی دیگر، براساس نظرسنجی که توسط نشریه هیل انجام شد، شهروندان آمریکایی خواهان بازنشسته شدن بایدن هستند.

نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که اکثر شهروندان آمریکایی خواهان بازنشسته شدن جو بایدن بعد از پایان دوره اول ریاست جمهوری اش هستند؛ نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد ۶۱ درصد از رأی دهندگان ایالات متحده می‌خواهند که بایدن در پایان دوره ۴ ساله خود کناره گیری کند و راه را برای فردی جدید برای ریاست دموکرات‌ها باز کند.

463509